محمدرضا خاتمی: از قاضی خواستم تا شخصیت هایی مانند آقایان رضایی، قالیباف، سلیمانی، شمخانی، علی لاریجانی، پورمحمدی و مطهری را به دادگاه احضار کند

By | ۱۳۹۸-۰۳-۱۳

دومین جلسه دادگاه سیدمحمدرضا خاتمی در حالی برگزار شد که باوجود علنی بودن دادگاه باز هم قاضی دادگاه اجازه انتشار جزئیات جلسه را نداد.

به گزارش کلمه، باوجود آنکه در جلسه قبلی دادگاه، نماینده دادستان فرد دیگری بود اما امروز “قطبی” رییس دادسرای فرهنگ و رسانه به عنوان نماینده دادستان در دادگاه حضور داشت. این نشان دهنده این امر است که برخلاف دادگاه نخست، این بار دادگاه برای مسئولان قضایی مهم تر شده و در واقع نشان دهنده وجود اسناد و مدارکی در دستان محمد رضا خاتمی برای اثبات تقلب در انتخابات خرداد ۸۸ است.

محمدرضا خاتمی پس از دادگاه گفته است که با سند و مدرک به دادگاه رفته و با عدد و ارقام از تقلب در انتخابات خرداد ۸۸ گفته است:

دست ما پر است. در مورد عدد ۸ میلیون عدد و رقمی که هست استنادات دقیق و متقنی وجود دارد که من آنها را در بخش اول و دوم ارائه کردم.

من در عدد و رقم توانستم به آن ۸ میلیون رایی که به آن اشاره کرده بودم برسم .

درباره شهودی که من دارم، درخواست کردم برخی افراد نظیر آقایان جنتی و کدخدایی احضار شوند و از مسئولین وزارت کشور نیز حداقل سه نفر یعنی آقایان محصولی، دانشجو و شریفی راد احضار شوند و شخصیت هایی نظیر آقایان رضایی، قالیباف، سلیمانی، شمخانی، علی لاریجانی، پورمحمدی و مطهری کسانی هستند که من به اسناد و مدارکی که از آنها داشتم، استناد کردم.

دادگاه علنی بود اما بخشی از صندلی ها از قبل توسط برخی دوستان پر شده بود. حضور آقای قطبی رییس دادسرای فرهنگ و رسانه نشان می دهد که دفاعیات نخست ما موثر بوده است و برخلاف چیزی که تصور میکردند یعنی دستمان خالی است، اتفاقا پر بوده و با ماشین حساب به دادگاه رفتیم .

امیدوارم در مقابل اسناد متقنی که وجود دارد، انصاف و عدالت وجود داشته باشد. من در این دادگاه فتنه واقعی را نشان دهم. به نظرم اسناد و مدارکی که در دادگاه ارائه دادم، خدشه بردار نیست. در این دادگاه تلاش میکنم با عدد و رقم ادعای خود را اثبات کنم.

مدارکم برگرفته از مصاحبه ها و آمارهایی است که مسئولین برگزارکننده و نهادهای ناظر بر انتخابات ۸۸ ارائه کردند. من به عددی بین ۷ تا ۸ رسیدم، اما اگر دو میلیون هم ثابت شود عدم سلامت انتخابات ۸۸ اثبات شده است.