تا ازدواج مجدد هست، زندگی باید کرد!

By | ۱۳۹۸-۰۳-۱۴

از آنجایی که محمدعلی نجفی بعد از قتل اولِ همسر دومش به همه مردانی که قصد داشتن همسر دوم دارند توصیه کرده حتماً با همسر اولشان هماهنگ باشند، در ادامه سعی می‌کنیم راه‌های کسب هماهنگی با همسر اول به قصد همسر دوم را برای خوانندگان عزیز خصوصا آقایان به شکلی باز نماییم جوری‌ که همه قصد کنند.

روش اول؛ سورپرایز، هوو

اگر همسرتان آدم جنبه‌داری است یا مط‌مئنید از دسته زنانی است که معتقدند «این آقای ما هر‌جا بره آخرش برمیگرده پیش خودم» اصلاً نیازی به هماهنگی خاصی نیست. ایشان احتمالاً حتی معتقد است «این آقای ما هیچوقت شلوارش دو تا نمیشه چون اصلاً اخیراً توی خونه شلوار نمی‌پوشه»

پس می‌توانید به راحتی همسر دوم (یاحتی سوم و چهارم و چندم) را اختیار کرده، در یک موقعیت زمانی و مکانی مناسب به همسر اول نشان دهید. مثلاً در جشن تولد‌ همسر اولتان، دست همسر دوم‌تان را گرفته وارد مجلس شوید و بلند بگویید: «سورپرایز!» احتمالا همسر اولتان در ابتدا کمی اشک می‌ریزد که انشاالله اشک شوق است.

موقعیت سالگرد ازدواج با همسر اول هم موقعیتی است که نباید آن را به راحتی از دست داد. در این روش حتی می‌توانید به همسر اولتان اعلام کنید همسر دوم را به عنوان کادو برای خودتان گرفته‌اید. چون موفق شده‌اید سال‌ها در کانون گرم خانواده در کنار همسر اولتان دوام بیاورید و سراغ امر بسیار بسیار نکوهیده و پست و خانواده‌براندازی مثل طلاق نروید و از این حیث حقیقتا کادولازم هستید.

روش دوم؛ نرمش قهرمانانه

در این روش فرض می‌کنیم همسر اولتان آن جنبه همسر اولِ دسته قبل را ندارد و به آن راحتی با چنین مسائل پیش‌پا‌افتاده‌ای کنار نمی‌آید. فراموش نکنید که ازدواج مجدد و صیغه و این حرف‌ها طبق قوانین حق مسلم شماست. اما حالا به قول آقای نجفی می‌خواهید کمی هماهنگ هم باشید.

در این روش می‌توانید همسرتان را با ضرورت انجام کارهای خداپسندانه، ثواب ازدواج به خصوص مجددش، برکات دستگیری از مادر ایتام و جبران‌ناپذیری عواقب تلخ اجتماعی- سیاسی- اقتصادی مجرد ماندن زنان جوان بیوه آب و رنگ‌دار آشنا کنید. اگر مقاومت کرد، ناامید نشوید. بین شما تا هماهنگی برای داشتن همسر دوم، فقط یک همسر اول فاصله است. پس هی تلاش کنید هماهنگ شوید، هی تلاش کنید، هی هماهنگ شوید تا همسرتان بالاخره راضی و هماهنگ شود.

روش سوم؛ چماق و هویج

متاسفانه در این روش شما در ازدواج اولتان بی‌دقتی کرده‌اید و همسر اولتان اصلاً هماهنگ بشو نیست. احتمالاً همسر اولتان مدعی است به عنوان یک زن برای خودش حقوقی دارد و زیر بار این حرفها نمی‌رود. نگاهی به خودتان بیاندازید! شما یک مردید! مرد بودن در کشور شما فقط نشان‌دهنده جنسیت نیست. مرد بودن یک امتیاز است که به هر کَس ندهند. یک نگاهی به وضعیت درخشان حقوقی خودتان به عنوان یک مرد در سیستم قضایی ایران بیاندازید و اخم نکنید! اصلا جای نگرانی نیست.

همسر اول شما (حتی باقی همسران شما که ایشالله مبارکتون باد و خدا زیادش کنه) تقریبا اصلا در برابر شما حقوقی ندارند (کف و سوت حضار) فقط یک مهریه است که اونم کی داده کی گرفته اخیرا هم که دارد در قوه قضاییه به طور کلی سَرَش گِرد می‌شود. بنابراین در این روش شما باید خیلی خیلی محکم، با صلابت، بدون نرمش قهرمانانه و فقط محض زمین نماندن توصیه آقای نجفی یک هماهنگی مختصری با همسر اولتان داشته باشید.

حتی می‌توانید برای جلوگیری از اعصاب خردی و بحث و پرتاب کاسه و قابلمه و بشقاب، خبر را به ایشان مسیج کنید و بعد بلاکش کنید. بعد چند وقت هم که آنبلاک شد و خانه رفتید انشالله آب‌ها از آسیاب افتاده است ولی محض اطمینان بد نیست کُلتتان را هم همراه خود ببرید.

چند توصیه برای هر سه دسته:

۱. حتی‌المقدور سعی کنید وقتی تصمیم گرفتید تجدید فراش کنید همسر اول را طلاق ندهید چون همه مزه‌اش به این است که آدم از اختیارات مرد بودنش استفاده کند و برود چند تا زن بگیرد. وگرنه طلاق دادن و دوباره ازدواج کردن که هنر نیست.

۲. آدم است دیگر، گاهی دلش می‌گیرد، یاد گذشته‌ها می‌کند و بدین منظور دلش می‌خواهد گاهی سری هم به همسر اولش بزند. اصلاً شاید یک وقت با همسر یا همسران بعدیتان بحثتان شد و خواستید شب پیششان نباشید تا حساب کار دستشان بیاید و اثرات عظیم خلأ وجودی شما را به عنوان یک مرد بفهمند. خوبی هماهنگی با همسر اول اینجور مواقع خودش را نشان می‌دهد. پس حتی‌المقدور هماهنگ باشید!

۳. داشتن اسلحه گرم به هماهنگی بیشتر کمک می‌کند. آدم عاقل گاهی برای هماهنگ شدن با همسر اول، دوم، سوم تا اِنمش گاهی «اسلحه گرم لازم» می‌شود. به خصوص در حمام خیلی جواب می‌دهد.

۴. در ضمن تا موقت و مجدد هست، زندگی باید کرد. موقع گرفتن همسر دوم، سوم تا چندم به این اصل دقت کنید. از برکت موقت بودن استفاده کنید تا درگیر مسائل پوچ، غربزده و الکی‌ای مثل حقوق زن و این حرف‌ها نشوید. اینجور مسائل یک مرد را از ادامه دادن به راهش باز می‌دارد. راهتان پر راهرو باد!

در پایان ضمن تبریک مجدد به شما به خاطر مرد بودن، هماهنگی‌های متعددی را در طول ازدواج‌های مکررتان برایتان آرزومندیم.
جلال سعیدی – رادیو فردا