تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت صبا کردافشاری و فرشته دیدنی

By | ۱۳۹۸-۰۳-۲۰

صبا کرد افشاری، زندانی سیاسی سابق با گذشت بیش از یک هفته از زمان دستگیری کماکان در بازداشت در شرایط نامعلومی به سر می برد. علیرغم پیگیری های مکرر خانواده، تاکنون آنها پاسخ روشنی از مراجع قضایی و امنیتی در ارتباط با وضعیت فرزند خود به دست نیاورده اند، عدم امکان تماس و ملاقات خانم کردافشاری با خانواده موجب نگرانی مضاعف آنها شده است. در همین رابطه لازم به یادآوری است فرشته دیدنی، دیگر معترض به حجاب اجباری نیز با شرایط مشابهی روز چهارشنبه بازداشت شده است. از زمان بازداشت تاکنون اطلاعی از سرنوشت او به دست نیامده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، علیرغم گذشت بیش از یک هفته از بازداشت صبا کردافشاری و پیگیری های مکرر خانواده این فعال مدنی، تاکنون از سمت مسئولین پاسخ روشنی در رابطه با وضعیت وی داده نشده است. عدم امکان برقراری تماس و ملاقات با وی بر نگرانی خانواده او افزوده است.

لازم به یادآوری است، روز شنبه ۱۱ خردادماه ۹۸، صبا کردافشاری، زندانی سیاسی سابق توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. نیروهای امنیتی با حضور در منزل پدری خانم کردافشاری با ارائه حکم بازداشت، وی را به بازداشتگاه وزرا منتقل کردند. ماموران همچنین در هنگام بازداشت اقدام به تفتیش منزل و ضبط تعدادی از وسایل شخصی وی ازجمله تلفن همراه و لپ تاپ کردند.