شناسایی کارگاه مخفی ساختن بمب در لندن مرتبط با جمهوری اسلامی ایران

By | ۱۳۹۸-۰۳-۲۰

– رد پای عناصر حزب‎الله نیز در این ماجرا که مربوط به سال 2015 است و تازه علنی می‎شود، دیده شده است. به گزارش تلگراف، نهادهای امنیتی بریتانیا ماه‌ها فعالیت این کارگاه مخفی را زیر نظر داشتند.
– یک هفته پس از بازداشت امام جماعت ایرانی در فرانسه که به عبور غیرقانونی پناهجویان از کانال مانش کمک می‎کرد خبر شناسایی و بازداشت یک گروه تروریستی و یک کارگاه بمب‎سازی در لندن مرتبط با ایران و حزب‎الله رسانه‎ای شد.
– یک منبع اطلاعات انگلیس گفته، MI5 با شرکای بین‎المللی برای مقابله با تهدیدات مخرّب از جانب رژیم ایران همکاری می‎کند.

روزنامه بریتانیایی تلگراف، یکشنبه نهم ژوئن (۱۹ خرداد)، از شناسایی و بازداشت اعضای یک گروه تروریستی مرتبط با ایران، که چند تُن مواد منفجره را در یک کارگاه مخفی ساختن بمب در حومه لندن انبار کرده‌اند خبر داد. این ماجرا که رد پای عناصر حزب‎الله نیز در آن دیده می‌شود مربوط به سال ۲۰۱۵ است که تازه پس از چهار سال رسانه‌ای شده است.

دفتر مرکزی سرویس امنیتی بریتانیا در لندن (MI5)

در این گزارش آمده نیروهای امنیتی بریتانیا هزاران بسته کوچک حاوی نیترات آمونیم (حدود سه تُن) در این محل کشف کردند که در محل انبار شده بود.
کیهان چاپ لندن:

نیترات آمونیم یک ماده رایج برای ساختن بمب‌های دست‌ساز است.

در یک سال گذشته مقام‌های جمهوری اسلامی و برخی کارکنان سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران در اروپا به دست داشتن در چند رشته عملیات خرابکارانه و تروریستی از جمله برنامه‎ریزی برای بمب‌گذاری در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در حومه پاریس متهم شدند.

دونالد ترامپ، چهارم ژوئیه (۱۴ خرداد) در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با ترزا می گفته بود بریتانیا و آمریکا مصمم هستند مطمئن شوند ایران به بمب اتمی نخواهد رسید و از تروریسم حمایت نمی‌کند.

یک منبع اطلاعات انگلیس گفته، MI5 با شرکای بین‎المللی برای مقابله با تهدیدات مخرّب از جانب ایران همکاری می‎کند.

رد پای عناصر حزب‎الله نیز در این ماجرا که مربوط به سال ۲۰۱۵ است و تازه علنی می‎شود، دیده شده است. به گزارش تلگراف، نهادهای امنیتی بریتانیا ماه‌ها فعالیت این کارگاه مخفی را زیر نظر داشتند.

پیش‌بینی می‎شود لو رفتن این انبار به تنش‌ها میان رژیم ایران و اروپا دامن بزند.

مسلم است که قدرت تخریب بمب‎هایی که در آن نیترات آمونیم به کار می‌رود به اندازه قدرت تخریب بمب اتم که جمهوری اسلامی مخفیانه برای تولید آن تلاش می‌کرد نیست، اما اینکه عوامل رژیم ایران در لندن یک کارگاه مخفی برای ساختن بمب داشته باشند، یکی از نتایج تلاش‎های اروپا برای مماشات با رژیم ایران است.

یک هفته پیش نیز امام جماعت ایرانی یک مسجد در فرانسه به جرم کمک به مهاجران برای عبور غیرقانونی از کانال مانش زندانی شد.

او برای عبور مهاجران از کانال مانش برای آنها قایق‎ بادی فراهم می‎کرد. این مرد ۳۹ ساله در چندین مورد عبور مهاجران از شمال فرانسه به بریتانیا را تدارک دیده بود.

اوایل اردیبهشت یک کشتی ایرانی مشکوک به حمل اسلحه در بندر مصراته لیبی توقیف شد. کشتی «شهرکرد» متعلق به سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی، ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین)، بندر بورگاس در بلغارستان را ترک کرده و محموله اسلحه به لیبی منتقل می‎کرد.

مقامات بلغارستان، در دسامبر ۲۰۱۸ (آذر ۱۳۹۷) یک انبار مهمات حاوی بیش از ۱۰۰ قبضه اسلحه اتوماتیک از جمله تفنگ کلاشنیکف در شهر صوفیه کشف کردند که طی عملیاتی دو ایرانی نیز بازداشت شدند.

آبان ۱۳۹۷، پلیس ایتالیا اعلام کرد ۲۷۰ کیلوگرم هروئین جاسازی شده در یک کانتینر را که با یک کشتی از ایران رسیده بود کشف کرده است. کشفی که به گفته پلیس ایتالیا در ۲۰ سال اخیر در این کشور بی‌سابقه بوده است. این کشتی از بندرعباس آمده، در بندر هامبورگ در آلمان و والنسیا در اسپانیا توقف داشته و در بندر جنوا متوقف شده بود.

حسن روحانی، آذر سال ۱۳۹۷، به اروپا هشدار داد که اگر به وعده‌هایشان در رابطه با ایجاد مکانیسمی برای ادامه خرید نفت جمهوری اسلامی عمل نکنند زیر «آوار مواد مخدر، سیل پناهجویان، بمب‌ها و ترورها» دفن خواهد شد! وی و دیگر مقامات رژیم این تهدید را چند بار از جمله در هفته‌های اخیر تکرار کرده‌اند.