۹۲ درصد از کل بودجه شرکت های دولتی به ۱۰ شرکت اختصاص می یابد

By | ۱۳۹۸-۰۳-۲۷
۹۲ درصد از کل بودجه شرکت های دولتی به ۱۰ شرکت اختصاص می یابد
رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس گفت:۳۹۰ شرکت دولتی داریم که هر ساله بر اساس قانون بودجه پول دریافت می کنند و از میان ۱۰ شرکت ۹۲ درصد کل این منابع را به خود اختصاص می دهند.

غلاﻣﺮﺿﺎ ﻛﺎﺗﺐ در گفت‌وگو با  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اظهار داشت:آنچه که کمیسیون آیین نامه دنبال می کند این است که ما دولت را مکلف کنیم بودجه ی شرکت های دولتی را پیش از تقدیم لایحه بودجه کل کشور به مجلس ارائه کند و پیش از آن ما برسی کنیم و ببینیم کدام یک از این شرکت ها زیان ده هستند و یا این بودجه ها به چه شکل هزینه می شود.

وی افزود:تا کنون گزارش قابل اتکا و کارشناسی شده ای از عملکرد شرکت های دولتی و در واقع بودجه عملکردی آنها در مجلس نبوده در حالی که بخش عظیمی از منابع اقتصادی کشور در اختیار همین شرکت های دولتی است ، بر اساس مصوبه مجلس  که دولت مکلف به تقدیم بودجه پیشنهادی خود برای شرکت ها یک ماه پیش از زمان مقرر قانونی برای ارائه لایحه بودجه کل کشور شده ما در کمیسیون بایدآیین نامه را متناسب با این مصوبه اصلاح کنیم و طی جلساتی با مسئولین سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات در پی ایجاد سازکاری برای این امر هستیم. /