واکنش سخنگوی وزارت خارجه به “لغو حمله به ایران” توسط ترامپ

By | ۱۳۹۸-۰۴-۰۲

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به “لغو حمله آمریکا به ایران” یک روز بعد واکنش نشان داد و گفت اجازه تجاوز به حریم ایران را نمی‌دهیم . ترامپ اعلام کرده بود ده دقیقه پییش از حمله به ایران  آن را لغو کرده است.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران یک روز بعد از اظهارات ترامپ درباره “لغو حمله به ایران”، در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم گفت که ایران با هرگونه تهدید علیه تمامیت جمهوری اسلامی مقابله خواهد کرد.

دویچه وله :

موسوی خاطرنشان کرد: «تصمیمات ما منوط به تصمیمات آن‌ها نیست و با تجاوز چه با تهدید باشد و یا نباشد مقابله خواهیم کرد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران جزو نخستین سیاستمدارانی است که به فرمان ترامپ در ارتباط با “لغو حمله به ایران” بعد از یک روز واکنش نشان داده است.

مقامات عالیرتبه ایران از جمله آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در ارتباط با “لغو حمله نظامی برنامه‌ریزی شده آمریکا به ایران” هنوز واکنشی نشان نداده‌اند.

ترامپ: حمله به ایران را لغو کردم

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه ۲۱ ژوئن تایید کرد که حمله نظامی برنامه‌ریزی شده به ایران را ده دقیقه پیش از آغاز عملیات به‌طور موقت لغو کرده است.

ترامپ در یک پیام توئیتری نوشت قرار بوده است سه نقطه ایران هدف حمله قرار گیرند و پیش‌بینی می‌شده که دست‌کم ۱۵۰ نفر در این عملیات کشته شوند.

رئیس جمهور آمریکا افزود: «علاوه بر این من دادن پاسخ نظامی به حمله ایران به پهپاد آمریکایی را نامتناسب می‌دانم. در ضمن من  در دادن پاسخ نظامی به رهبری ایران عجله‌ای ندارم.»

عملیات برنامه‌ریزی شده مورد اشاره ترامپ، حمله‌ تلافی‌جویانه ارتش آمریکا در پاسخ به هدف قرار گرفتن یک پهپاد این کشور برفراز تنگه هرمز بود. پهپاد “گلوبال هاواک” ارتش آمریکا صبح روز پنجشنبه ۳۰ خرداد (۲۰ ژوئن) با شلیک موشکی از سوی نیروهای سپاه پاسداران ایران بر فراز آبهای خلیج فارس سرنگون شد.

مقا‌م‌های مرکز فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) می‌گویند این پهپاد در زمان هدف قرار گرفتن، بر فراز تنگه هرمز پرواز می‌کرد و وارد حریم هوایی ایران نشده بود. ایران اما می‌گوید، پهپاد آمریکایی را در حریم هوایی این کشور هدف قرار داده است.