افزایش پناهندگی ورزشکاران معلول ایرانی؛ ملی‌پوش بکستبال با ویلچر به ایران بازنگشت

By | ۱۳۹۸-۰۴-۰۵

در حالی که مهاجرت و پناهندگی ورزشکاران ایرانی در سال‌های روند افزایشی داشته است، این بار رسانه های ایران از پناهنده شدن یک ملی پوش بسکتبال با ویلچر ایران خبر می دهند.

سامان بلاغی عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در جریان مسابقات جهانی آلمانی در شهریور سال ۹۷ به هامبورگ سفر کرده بود که با ترک اردوی تیم ملی به همراه دیگر بازیکنان به ایران باز نگشته است.

خبر پناهنده شدن آقای بلاغی بعد از گذشت ۱۰ ماه برای اولین بار است که از سوی رسانه‌های ایران و مقامات فدراسیون بسکتبال مطرح می شود.

یکی از مربیان تیم ملی بسکتبال با بیان این که حتی اگر می خواستند نمی توانستند مانع ماندن بلاغی در اردو شوند، به خبرگزاری فارس گفت که «اگر پلیس آن کشور متوجه شود ما پاسپورت‌های ورزشکاران را جمع‌آوری می‌کنیم و در اختیار آنها قرار نمی‌دهیم ممکن است دردسرساز شود.»

سامان بلاغی که همراه با تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ موفق به کسب مدال برنز‌ نیز شده بود.

این دومین ورزشکار معلول در ایران است که در یک سال گذشته پس از حضور در مسابقات برون مرزی به ایران باز نگشته است. چندی پیش نیز «پوریا جلالی پور» عضو تیم ملی تیروکمان معلولان ایران از هلند به ایران بازنگشت.

ادامه مهاجرت و پناهندگی ورزشکاران از ایران؛ یک عضو تیم ملی تیروکمان معلولان از هلند بازنگشت

​روند پناهندگی و مهاجرت ورزشکاران ایرانی به دلیل مشکلات مالی، نبود حمایت‌های لازم و ناکارآمدی مدیریتی در ورزش ایران طی سال‌های اخیر روند رو به افزایشی داشته است.در ماه‌های اخیر چند ملی پوش جودو و کشتی نیز به تیم ملی کشورهای دیگر از جمله آذربایجان پیوستند.
صدای آمریک: