برکناری رئیس دانشکده اقتصاد علامه، بعد از حواشی رونمایی کتاب «فروپاشی»

By | ۱۳۹۸-۰۴-۰۶

پایگاه خبری دانشگاه علامه طباطبایی گزارش داده که مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشکده اقتصاد این دانشگاه برگزار و در جریان آن حسن طائی برکنار و تیمور محمدی به عنوان سرپرست انتخاب شده است.

برکناری رئیس دانشکده و تعیین سرپرست موقت برای آن پس از برگزاری مراسم رونمایی از کتاب هدی صابر در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی رخ داده است که واکنش‎های زیادی به‎دنبال داشت.

در روز ۲۲ خرداد مراسم رونمایی از کتاب «فروپاشی» نوشته هدی صابر در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه ‎طباطبایی برگزار شد و سعید مدنی، فعال سیاسی، و فرشاد مؤمنی، عضو هیئت علمی این دانشگاه، درباره این کتاب سخنرانی کردند.

به گزارش ایرنا، حضور سعید مدنی در این مراسم به‌عنوان سخنران و دعوت او به یک دقیقه سکوت به یاد قربانیان سال ۸۸، موجب حاشیه‌‌هایی شد و واکنش برخی رسانه‌ها در انتقاد از «رفت‌وآمد محکومان امنیتی» را در پی داشت.

هدی صابر، پژوهشگر و از فعالان ملی مذهبی، در خرداد ۱۳۹۰ در حالی‌که در اوین زندانی بود در اعتراض به مرگ مشکوک هاله سحابی در مراسم تشییع جنازه پدرش اعتصاب غذا کرد و در ۲۱ خرداد، پس از انتقال از زندان به بیمارستان، بر اثر نارسایی قلبی درگذشت.

سعید مدنی، جامعه‌شناس و پژوهشگر، نیز در سال ۱۳۹۰ در شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب به شش سال زندان و ۱۰ سال تبعید به بندرعباس محکوم شد.

یکی از دانشجویان دانشگاه علامه‎طباطبایی درباره برکناری حسن طایی پس از برگزاری نشست رونمایی کتاب هدی صابر به ایرناپلاس گفته است: «فکر می‎کنیم که فشارهای بیرون از دانشگاه دلیل برکناری حسن طائی باشد».