نامه‌ی ۱۳ وکیل به فرمانده پلیس درباره‌ی دختر تهرانپارس

By | ۱۳۹۸-۰۴-۱۰

۱۳ وکیلِ عضو کانون وکلای دادگستری مرکز در اعتراض به واقعه‌ی اول تیرماه ۹۸ در بوستان پلیس منطقه‌ی تهرانپارسِ تهران و نقض حقوق شهروندی، در نامه‏ای سرگشاده به فرمانده‌ی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ضرورت التزام ماموران نیروی انتظامی به رعایت حقوق ملت طبق اصول قانون اساسی و قوانین موضوعه را یادآور شدند.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، در  بخشی از این نامه آمده است:

متاسفانه در روزها و ماه‌‏های اخیر شاهد انتشار تصاویر و فیلم‌‏هایی در فضای مجازی هستیم که جملگی حکایت از رویکرد و رفتار غیرِقانونی، غیرِاخلاقی، غیرِشرعی و غیرِعرفی تعدادی از ماموران نیروی انتظامی در شهرهای مختلف، در مواجهه با موضوع حجاب عده‏‌ای از بانوان دارد.

اتفاقاتی که البته در مجموع سال‏های گذشته تازگی هم ندارد. آخرین مورد از این دست، برخورد فیزیکی شدید دو مأمورِ مرد با دختری جوان در تاریخ ۰۱/۰۴/۱۳۹۸ در بوستان‏ پلیسِ منطقۀ تهرانپارسِ تهران است که دیدنِ فیلم آن (فارغ از نوع پوشش و رفتار شهروند موضوع بحث)، روح و وجدان هر انسان آزاده‌‏ای را به درد  می‌‏آورد.

متأسفانه نظیر برخوردهایی اینچنین که برخلاف آموزه‏های اخلاقی، دینی و قانونی، با کمال جسارت و بدون بیم از مرئی و منظر دوربین‌‏های شهروندان صورت می‌‏پذیرد، مدتی است که در میان ضابطین آن نهاد به‌‏نحو بهت‌‏آوری افزایش یافته است و هفته‌‏ای نیست که شاهد انتشار چنین تصاویر و فیلم‌‏هایی در فضای مجازی نباشیم؛ تصاویری برگرفته از واقعیت که نه‌‏تنها آسایش، آرامش، حق بر امنیت و احساس امنیت شهروندان را نقض می‌‏کند، بلکه تصور عمومی از حافظان نظم و امنیت را نیز به‏ شدت مخدوش و ملکوک می‌‏سازد.

حسن آقاخانی
هویک بهبو
شهین حاجیان
لیلا حیدری
محمدرضا عظیمی
ابوالفضل غلامی
یاشار کاظمی
مهران محمدلو
هلاله موسویان
ایمان میرزازاده
مونیکا نادی
ابوذر نصرالهی
محمد صالح نقره‏‌کار