بوریس جانسون, نامزد نخست وزیری بریتانیا: از اقدام نظامی آمریکا علیه ایران حمایت نمی‌کنم

By | ۱۳۹۸-۰۴-۲۵

بوریس جانسون، نامزد پیشتاز پست نخست‌وزیری بریتانیا، روز دوشنبه گفته است، در حال حاضر از اقدام نظامی آمریکا علیه ایران حمایت نخواهد کرد.

به گزارش رویترز، بوریس جانسون در یک مناظره رادیویی تاکید کرد، اگر الان نخست وزیر بریتانیا می‌بودم آیا از اقدام نظامی آمریکا علیه ایران حمایت می‌کردم؟ پاسخ نه است.

تنش بین ایران و آمریکا در ماه‌های اخیر تشدید شده است. به دنبال خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام در اردیبهشت پارسال، ایالات متحده تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند.

در همین حال، جرمی هانت، دیگر نامزد پست نخست وزیر بریتانیا نیز در این مناظره گفته است که به نظر او ایالات متحده و ایران به دنبال جنگ نیستند.

جرمی هانت گفته است، اکنون با خطر متفاوتی روبه رو هستیم، یعنی با خطر جنگ تصادفی مواجه‌ایم، چرا که اتفاقی در یک وضعیتی با تنش بالا ممکن است روی دهد.

رئیس‌جمهوری آمریکا بارها خواستار مذاکره با مقام‌های ایرانی برای دستیابی به یک توافق تازه به جای برجام شده است که فعالیت هسته‌ای، موشکی و نقش منطقه‌ای تهران را در بر گیرد، ولی رهبران جمهوری اسلامی این درخواست را رد کرده‌اند.

تنش بین دو کشور پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یگان موشکی سپاه پاسداران در روز ۳۰ خرداد به اوج خود رسیده است و این نگرانی بوجود آمده که یک درگیری تصادفی بین ایران و آمریکا ممکن است به جنگی تمام عیار در خاورمیانه منجر شود.
رادیو فردا: