توییتر چند حساب کاربری حکومت ایران را به خاطر ‘آزار بهائیان’ معلق کرد

By | ۱۳۹۸-۰۴-۳۰

شبکه اجتماعی توییتر حساب کاربری برخی رسانه های حکومت ایران از جمله باشگاه خبرنگاران جوان صدا و سیمای جمهوری اسلامی و خبرگزاری مهر را به اتهام آزار و اذیت هدفمند شهروندان بهایی به حالت تعلیق درآورده است.

حساب کاربری “مهر دیپلماسی” خبرگزاری مهر نیز در کنار حساب های کاربری ریحانه (وابسته به دفتر حفظ نشر آثار رهبر جمهوری اسلامی) و چهره هایی چون علی اکبر رائفی پور از دسترس خارج شده است.

در ابتدا این رسانه ها توقیف یک نفتکش بریتانیایی توسط سپاه پاسداران را مسبب احتمالی تصمیم توییتر دانستند؛ باشگاه خبرنگاران جوان به طور نمونه با انتشار مقاله ای نوشت: “این اتفاق با فشار انگلیس بر گردانندگان این شبکه اجتماعی افتاده است.”

اما یک منبع مطلع در توییتر به برخی رسانه ها از جمله بی بی سی گفته است که حساب های کاربری یاد شده به علت “آزار و اذیت هماهنگ شده و هدفمند اعضای جامعه بهائیان ایران” به حالت تعلیق درآمده است. این منبع در این باره جزئیاتی ارائه نکرد.

به نظر می رسد این نخستین بار است که یک شبکه اجتماعی تعدادی حساب های کاربری متعلق به رسانه های جمهوری اسلامی را در ارتباط با اقلیت بهایی معلق می کند.

بهائیان پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ ایران علاوه بر زندان و صدور احکام سنگین با محرومیت های اجتماعی مانند منع تحصیل در دانشگاه روبرو بوده اند. تخریب قبرستان‌های آنها، مصادره اموال، عدم صدور پروانه کسب‌وکار و جلوگیری از استخدام شهروندان بهایی از دیگر محدودیت‌هایی است که بهائیان با آن مواجه هستند.

این در حالیست که مقامات جمهوری اسلامی بهائیان را به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت نمی شناسند. آنها در عین حال می گویند برای افراد بهایی حقوق شهروندی قائل هستند و اتهام تبعیض گسترده را رد می کنند.
بی بی سی: