مسعود استاد از بخشش محمدعلی نجفی خبر داد

By | ۱۳۹۸-۰۵-۲۳

مسعود استاد، برادر «میترا استاد» از بخشش محمدعلی نجفی خبر داد و اعلام کرد: «به واسطه پادرمیانی بزرگان کرمانشاه و کشور،و وکلای‌مان مسعود افرازه و محمود حاجیلویی، پدرم،مادرم و مهیارمان، محمدعلی نجفی را بخشیدیم و خرسندیم که معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم.»

محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران، پس از قتل همسرش «میترا» استاد در روز هفتم خرداد ماه، در چند جلسه محاکمه و از سوی دادگاه به «قصاص» محکوم شده بود.

پیشتر اخباری درباره مذاکره با خانواده استاد برای بخشش نجفی منتشر شده بود. بامداد چهارشنبه ۲۳ مرداد ماه، مسعود استاد، برادر «میترا استاد» در صفحه اینستاگرام خود از بخشش محمدعلی نجفی خبر داد و اعلام کرد: «به واسطه پادرمیانی بزرگان کرمانشاه و کشور،و وکلای‌مان مسعود افرازه و محمود حاجیلویی، پدرم،مادرم و مهیارمان، محمدعلی نجفی را بخشیدیم و خرسندیم که معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم.»

او همچنین نوشت: «امیدوارم محمدعلی نجفی در این چند صباح باقی مانده، به دور از سیاست، به تزکیه نفس بپردازد.»

مسعود استاد در بخشی دیگری از یادداشت خود نوشت: و اما در مورد خودم که روزی سردار گمنان و روزی سردار سپاه نام گرفتم، می‌گویم که الان نه شغلی دارم و نه رسمی که از کسی گرفته باشم.. فقط فرزند روستازاده‌ای به نام کاکابرار از دیار کرمانشاهانم.از کودکی از پدر ئ مادرم مهرورزی آموختم و تا درجه دکتری تخصصی هواوفضا در معتبرترین دانشگاه‌های کشور بدون رانت تحصیل کردم. در بهمن ۱۳۹۳ خانه هواوفضای ایران را در شهرداری تهران تاسیس کردم و الان نیز فقط مدرس دانشگاه هستم.

محمدعلی نجفی، روز سه شنبه هفتم خرداد ماه در آپارتمان ۲۷۰۱ برج آرمیتا در سعادت آباد تهران همسرش میترا استاد، ۳۵ ساله، را با شلیک گلوله از کلت سازمانی که در اختیارش بود به قتل رساند. او ساعاتی پس از قتل میترا استاد، خود را به اداره آگاهی تهران معرفی و با اقرار به انجام قتل بازداشت شد.

سخنگوی قوه قضاییه ۸ مرداد ماه از صدور حکم «قصاص» برای محمدعلی نجفی،‌ شهردار پیشین تهران،‌ در پرونده قتل میترا استاد خبر داد. غلامحسین اسماعیلی گفت که در پرونده نجفی، اتهام «قتل عمد» به عنوان یکی از سه اتهام محرز شده و دادگاه او را در این زمینه به «قصاص» محکوم کرده است.

اسماعیلی درباره دو اتهام دیگر توضیح داد که در زمینه «ایراد صدمه غیرموثر در قتل»‌ نجفی تبرئه شده، اما در زمینه «نگهداری اسلحه غیرمجاز» به دو سال حبس محکوم شده است. سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که این حکم «غیرقطعی و قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور» است.

با اعلام بخشش محمدعلی نجفی از سوی خانواده میترا استاد، شهردار پیشین تهران که بعد از قتل همسرش در آستانه قصاص قرار داشت از اعدام جان به در برد اما در دادگاهی دیگر به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد شد.

ایران اینترنشنال: