نامه سرگشاده به وزارت امورخارجه سوئد، اعتراض به دعوت از محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی

By | ۱۳۹۸-۰۵-۲۹
نامه سرگشاده به وزارت امورخارجه سوئد
خانم مارگوت والستروم، وزیر امور خارجه کشور سوئد
utrikesdepartementet.registrator@regeringskansliet.se

اعتراض به دعوت از محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
خانم والستروم،
بدینوسیله اعتراض شدید خود را نسبت به دعوت از محمد‌‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اعلام می‌داریم.
شما و تک تک اعضای دولت و نمانیدگان پارلمان سوئد بخوبی اطلاع دارید. درست در همین روزهایی که شما نماینده جمهوری اسلامی را به سوئد دعوت کرده‌اید تعداد قابل توجهی از زنان معترض به بد حجابی که با اسید و زندان و شلاق بر سر آنها کرده‌اند دستگیر و زندانی شده‌اند. در همین روزهای اخیر فعالین کارگری که به نپرداختن دستمزدهای معوقه خود که پنج بار زیر خط فقر است و فقدان آزادی اعتصاب و تشکل اعتراض کرده‌اند به زندان افتاده اند و حتی برخی از آنها به شلاق محکوم شده‌اند.

شما بخوبی مطلع هستید که اکثریت قریب به اتفاق مردم این حکومت را نمی‌خواهند و به اشکال مختلف نفرت و اعتراض خود را به آن نشان می‌دهند. اعتراض به هیولای تروریسم حکومتی در کل منطقه و هرجا که این حکومت توانسته امکانی بیابد. اعتراض به فساد نهادینه شده حکومتی . اعتراض به اعدام و شکنجه، به شلاق و قطع دست و چشم درآوردن و اعدام همجنسگرایان که بخشی از قوانین قضایی جمهوری اسلامی است. اعتراض به سرکوب ابتدایی‌ترین آزادی‌ها اعتراض به آپارتاید جنسیتی و تحمیل حجاب حتی به دختران خردسال.

حتما بیاد می‌آورید که زمانی مقامات دولت سوئد در راهپیمایی‌های اعتراضی علیه دولت نژادپرست آفریقای جنوبی شرکت می‌کردند و این دولت را مورد بایکوت قرار داده بودند. چه شده است که اکنون با حکومت آپارتاید جنسیتی، با حکومتی که ۴۰ سال است مشغول اعدام و شکنجه و جنایت علیه مردم ایران است اینچنین مماشات می‌کنید، مقاماتش را به کشورتان دعوت می‌کنید، مقامات زن سوئدی برای سفر به ایران حجاب اسلامی می‌پوشند و اینچنین خاک در چشم مردم معترض ایران می‌پاشید.

هیچ توضیح دیپلماتیکی سیاست شما را توجیه نمی‌کند. مردم ایران که قصد سرنگونی جمهوری اسلامی را دارند و می‌خواهند حکومتی سکولار و مبتنی بر حقوق و آزادی‌های آحاد مردم، برابری زن و مرد و مبتنی بر رفاه و عدالت اجتماعی سر کار آورند، به خاطر داشته باشید، مردم ایران مماشات دولت شما با دشمن سرکوبگر خود را مطلقا نه فراموش می‌کنند و نه می‌بخشند.

از شما می‌خواهیم در سیاست خود نسبت به این حکومت تجدید نظر کنید. آنرا بایکوت سیاسی کنید و نمایندگانش را به سوئد راه ندهید. این حداقل انتظاری است که مردم ایران از دول غربی و از جمله دولت سوئد دارند.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران – استکهلم
۱۵ آگوست ۲۰۱۹