سپاه پاسداران یک شناور حامل نفت به امارات را توقیف کرد

By | ۱۳۹۸-۰۶-۲۵

خبرگزاری‌های داخلی ایران خبر می‌دهند که نیروهای گشت منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران یک فروند لنج حامل ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق را در آب‌های هرمزگان توقیف کردند.

خبرگزاری صداوسیما و خبرگزاری ایسنا به نقل از روابط عمومی سپاه، فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بندرلنگه گفته‌اند: «این لنج از آب‌های بندرلنگه به مقصد آب‌های کشور امارات عربی بارگیری شده بود که در ۲۰ مایلی شرق جزیره تنب بزرگ شناسایی و توقیف شد.»

علی عظمایی افزوده است: «۱۱ خدمه این لنج بازداشت و تحویل مقام‌های قضایی شدند.»

هنوز جزئیات بیشتر از این توقیف و واکنشی از سوی مقام‌های ایرانی مخابره نشده است.

حمله پهپادی روز شنبه به تأسیسات و میدان‌های نفتی بقیق و خریص در مرکز عربستان، که تولید نفت این کشور را به پنج میلیون بشکه، یعنی نصف تولید روزانه، کاهش داده تنش‌ها در خلیج فارس را وارد ابعاد بزرگ‌تری کرده است.

روز یک‌شنبه، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی، در توئیتی نوشت که «حمله تروریستی به تأسیسات آرامکو همه ما را تحت تأثیر قرار داده و تأکیدی است بر چالش راهبردی پیش روی منطقه و لزوم پیوستن به تلاش‌ها.»

او در پیام خود افزود که «امارات خیلی زود ماهیت چالش‌های مشترک تازه را درک کرد و با مسئولیت‌پذیری تصمیم گرفت تا موضع و موقعیت خود را همراه با ریاض قرار دهد. بله، مسیر و سرنوشت ما یکی است.»

ایران که به خاطر یارانه‌ها و افت ارزش پول ملی‌اش یکی از ارزان‌ترین قیمت‌های سوخت در جهان را دارد شاهد قاچاق مقادیر زیادی از سوخت از طریق دریا و خشکی به کشورهای همسایه‌اش بوده است.

گارد ساحلی ایران حدود دو هفته پیش نیز شناوری را به جرم قاچاق سوخت در خلیج فارس توقیف کرده و ۱۲ سرنشین فیلیپینی آن را بازداشت کرد.

منابع: ایسنا و رویترز / پ.پ, رادیو فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *