«بیعت یک گروه یهودی با خامنه‌ای» و تقاضای پناهندگی از ایران

By | ۱۳۹۸-۰۷-۰۱

یک گروه یهودی متعصب به نام «لِو طاهور» (قلب پاک) ضمن بیعت با آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از ایران تقاضای پناهندگی کرده‌ است.

رسانه‌های اسرائیل روز یکشنبه ۳۱ شهریور خبر دادند که اعلام هم‌پیمانی این یهودیان با رهبر جمهوری اسلامی و درخواست‌شان برای گرفتن پناهندگی و زندگی در ایران، در جریان رسیدگی به یک پرونده حقوقی در دادگاهی در آمریکا اعلام شد.

دو عضو گروه لِو طاهور پوستر «کمیته نجات بین‌المللی برای خانواده‌های یهودی عضو لِو طاهور» را به شیشه اتوبوسی در گواتمالاسیتی نصب می‌کنند.

ابتدا نشریه «اخبار دنیای یشیوا» روز شنبه ۳۰ شهریور این گزارش را منتشر کرده و نوشته بود که گروه «قلب پاک»، بیعت با رهبر ایران و درخواست پناهندگی از حکومت او را پاییز پارسال ارائه کرد.

بر اساس گزارش‌ها، این گروه برای حمایت از «مبارزه» جمهوری اسلامی ایران علیه «صهیونیسم»، با رهبر ایران بیعت کرده است.

خبر بیعت آنها با علی خامنه‌ای در حالی در رسانه‌ها منتشر شده است که پنج تن از اعضای این گروه در پاییز ۲۰۱۸ در مکزیک دستگیر و به آمریکا مسترد شده‌اند. آنها به اتهام «آدم‌ربایی»، «کودک‌آزاری» و «جعل هویت» در آمریکا در انتظار محاکمه هستند.

اما این اتهامات مربوط به ازدواج دختران ۱۶ ساله با پسران هم‌سن یا کمی بزرگ‌تر در میان فامیل‌هایی از این جامعه است و ظاهرا ارتباطی با درخواست پناهندگی آنها از ایران ندارد.

این گروه به نام جامعه «خِشِک شلومو» یا «چشک اشلومو»، به یاد خاخام شلومو هالبرانتز نیز شناخته می‌شود.

«قلب پاک» در دهه ۱۹۹۰ در اورشلیم توسط خاخام هالبرانتز تشکیل شد و از آن زمان به بعد در جهان آواره و سرگردان است.

این گروه که شمار آنها تا ۵۰۰ تن ارزیابی شده، ابتدا از اسرائیل به نیویورک فرار کردند؛ مدتی در کانادا بودند اما در سال ۲۰۱۴ از دست «آزارهای کانادا» راهی گواتمالا شدند.

نهادهای کانادایی والدین این گروه را به سهل‌انگاری در خصوص نیازهای فرزندان‌شان متهم کرده بودند.

آنها در گواتمالا در دهکده‌ای جنگلی در حدود پنجاه کیلومتری گواتمالاسیتی، پایتخت این کشور، ساکن شدند.

اما اعضای گروه در نتیجه مخالفت مردم و مذهبیون بومی در گواتمالا، تابستان سال ۲۰۱۷ به سوی مکزیک حرکت کردند.

خاخام شلومو هالبرانتز در جریان گریز به مکزیک، در یک رودخانه این کشور غرق شد و پیروانش ناچار شدند به گواتمالا بازگردند.

«قلب پاک» بیانیه اعلام بیعت خود با رهبر ایران را نیز به فارسی نوشته‌ است: «به نام پروردگار قادر، جامعه چشِک اشلومو و جنبش لو طاهور، یهودیان وفادار به‌ ها شِم (پروردگار والا) و تورات حقیقی او، پرچمدار مبارزه با صهیونیسم و سلطه آنها بر سرزمین مقدس و ملت یهود».

این گروه مانند یهودیان فرقه «نِتوره‌ی کارتا» که با محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری پیشین ایران مناسبات نزدیکی برقرار کردند، مخالف صهیونیسم هستند.

«قلب پاک» بر اساس حکمت خاخام‌های خود بر این باور است که تنها پروردگار می‌تواند حافظ یهودیان باشد نه وجود کشوری به نام اسرائیل.

دختران و زنان جامعه «قلب پاک» از پوششی سیاه که شبیه چادر است، استفاده می‌کنند و تنها صورت‌شان دیده می‌شود.

آنها استفاده از اینترنت و رادیو و تلویزیون را «ضد ارزش» می‌دانند؛ وظیفه زن را در آموزش فرزندان و نقش مرد را در آموزش علوم دینی می‌دانند؛ این گروه گیاهخوار بوده و زندگی ساده را ارزش می‌دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *