رییس سازمان بازرسی کل کشور به اتهام جاسوسی برای «کشور متخاصم» بازداشت شد

By | ۱۳۹۸-۰۷-۰۳

زیتون ناصر سراج٬ رییس سازمان بازرسی کل کشور٬ به اتهام جاسوسی برای «یک کشور متخاصم خارجی» بازداشت شده است.

ناصر سراج٬ روز شنبه ۲۹ شهریور٬ به اتهام جاسوسی برای «یک کشور متخاصم» در منزل شخصی‌اش دستگیر و به یکی از بازداشتگاه های اطلاعات سپاه منتقل شد.

بر اساس اخباری که در اختیار «زیتون» نیروهای اطلاعات سپاه در تفتیش از منزل او، مقادیر قابل توجهی مدارک در این رابطه را ضبط کرده است.

از همین روست کهمراسم معارفه رییس جدید سازمان بازرسی کل کشور بدون حضور ناصر سراج برگزار شد.

اخبار غیر موثق حاکی از آن است که کیس جاسوسی ناصر سراج را اطلاعات سپاه از مدتی پیش بصورت نامحسوس رصد می‌کرد تا اینکه رییس قوه قضائیه، پس از مشورت با محمدی گلپایگانی٬ رییس دفتر آیت‌الله خامنه‌ای، قرار بازداشت ناصر سراج را صادر کرد.

در همین رابطه اخباری مبنی بر اینکه دستگیری او در ارتباط با اختلاس‌های کلان در ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرقانونی در «باستی هیلز» لواسان و «هفت سنگان» قزوین بوده است.

خبرگزاری‌های رسمی  روز شنبه ۳۰ شهریور، خبر مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان بازرسی کل کشور با حضور معاون اول قوه قضاییه را منتشر کردند. آنچه که باعث تعجب گردید عدم حضور ناصر سراج در این مراسم بود.

هنگامی که غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه مورد سئوال خبرنگاران قرار گرفت، گفت: « از او خواستیم که بیاید. علت عدم حضورشان هم برای من روشن نیست.»

اگرچه ساعتی پیش وب سایت رویداد ۲۴ به نقل از قاضی سراج٬ بازداشت او را تکذیب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *