حسین الله‌کرم: در یک لحظه می‌توانیم ۳۵۰۰ نظامی آمریکایی را اسیر بگیریم/ترامپ نمی‌تواند ضربه نظامی به ایران بزند

By | ۱۳۹۸-۰۷-۰۸

الله کرم عضو شورای مرکزی انصار حزب الله به نامه نیوز گفت:امروز مقر ۳۵۰۰ نظامی آمریکایی در شمال کربلا در محاصره حشدالشعبی است. اگر آمریکایی ها بخواهند به ایران ضربه ای بزنند جریان مقاومت در یک آن قادر است ۳۵۰۰ نظامی آمریکایی را اسیر بگیرد.

بخش هایی از اظهارات حسین الله کرم در این گفتگو را بخوانید؛

*در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی با تحریم های فزاینده تری مواجه هستیم.

*امروز ترامپ می بیند با یک ایران به مساحت یک میلیون و ششصد و چهل و هشت هزار کیلومتر مربع مواجه نیست بلکه با ۸ میلیون کیلومتر مربع روبرو است بنابراین اگر به لحاظ نظامی و امنیتی بخواهد ضربه ای در این منطقه به ایران وارد کند باید هزینه زیادی بدهد.

*امروز مقر ۳۵۰۰ نظامی آمریکایی در شمال کربلا در محاصره حشدالشعبی است. اگر آمریکایی ها بخواهند به ایران ضربه ای بزنند جریان مقاومت در یک آن قادر است ۳۵۰۰ نظامی آمریکایی را اسیر بگیرد. این وضعیت به شکل های مختلف در مکان های دیگر وجود دارد. بر همین اساس از پاسخ به سرنگونی پهپاد ۲۰۰ میلیون دلاری منصرف شدند و به افزایش تحریم ها بسنده کردند. 

*اساسا تقسیم جامعه سیاسی به حاکمیت و غیر آن قابل قبول نیست. کسانی که مغضوب مردم شدند ناشی از عملکرد خودشان است که آنها را در زاویه قرار داده است. بعد از جنگ تصمیم گرفته شدکه فضاهای خالی اقتصاد فعال شود لذا توسعه اقتصادی مدنظر قرار گرفت اما دولت آقای هاشمی با پیروی از توصیه های صندوق بین المللی پول در عمل به سمت اقتصاد غربی حرکت کرد که موجب شکاف های طبقاتی در جامعه و حاکمیت روابط فامیلی بر فضاهای رقابتی در حوزه اقتصاد شد.

*در دوره آقای خاتمی شعار توسعه سیاسی سرداده شد گرچه دستاوردش هم برگزاری انتخابات شورای شهر بود اما موجب توسعه آشوب گردید، ضمنادولت در حوزه گسترش واقعی احزاب و دسترسی به اخبار و اطلاعات شفاف موفقیتی نداشت.

*در دوره آقای احمدی نژاد دولت می خواست به عدالت و بازگشت به ارزش های اسلامی برسد اما از دین انسانی و مکتب ایرانی سر درآورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *