بازداشت بازپرس صادرکننده دستور فیلتر تلگرام «به دلیل فساد اقتصادی»

By | ۱۳۹۸-۰۷-۰۹

برخی از وب‌سایت‌ها خبر داده‌اند که بیژن قاسم‌زاده، بازپرس چند پرونده مشهور از جمله پرونده مربوط به حمید بقایی، معاون اجرایی دولت سابق ایران، و همچنین صادرکننده دستور فیلتر تلگرام به اتهام «فساد اقتصادی» بازداشت شده است.

خبرگزاری تسنیم روز سه‌شنبه، نهم مهر، خبر داد که «ب.ق» بازپرس سابق دادسرای کارکنان دولت «در راستای برخورد با فساد در درون قوه قضائیه» بازداشت شده است.

در همین حال وب‌سایت انتخاب نیز خبر داد که بیژن قاسم‌زاده روز جمعه هفته گذشته با دستور قضایی بازداشت و راهی زندان شده است.

بیژن قاسم‌زاده

سخنگوی قوه قضائیه نیز گفت که دستگیری آقای قاسم‌زاده مربوط به «پرونده‌ای است که قبلا بر اساس آن برخی عناصر قوه قضائیه تحت تعقیب قرار گرفته بودند».

به گفته آقای اسماعیلی، یک قاضی و همچنین یک قاضی بازنشسته نیز در این پرونده بازداشت شدند و «ممکن است افراد دیگری هم در جریان بررسی‌ها تحت تعقیب قرار گیرند».

بیژن قاسم زاده، بازپرس تعدادی از پرونده‌های جنجالی بوده است.

حمید بقایی سال ۹۶ در بیانیه‌ای نوشته بود که آقای قاسم‌زاده، به او گفته است: «مستقیماً از آقای صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه دستور می‌گیرم و او رئیس مستقیم من است».

پیش از این ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، خبر داده بود که تعدادی از مقامات این قوه در دوره ریاست صادق لاریجانی بازداشت شده‌اند.

رئیس قوه قضائیه روز سه‌شنبه، دوم مهرماه، بدون اشاره به جزئیات، رشوه‌هایی را که مقامات این قوه تاکنون گرفته‌اند «بهت‌آور» خوانده و گفت ​که «از آپارتمان‌های ششصد متری گرفته تا ویلاهای چهار هزار متری در شمال» از جمله این رشوه‌ها بوده است.

مدت کوتاهی پس از ریاست ابراهیم رئیسی بر قوه قضائیه اکبر طبری، معاون اجرایی دفتر رئیس قوه قضائیه، به اتهام فساد مالی بازداشت شد.

به گفته سخنگوی قوه قضاییه در پرونده اکبر طبری ۱۵ نفر بازداشت شده‌اند.

بازداشت اکبر طبری همچنین در مناقشات صادق لاریجانی، رئیس سابق قوه قضائیه با محمد یزدی، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس، مطرح شده است.

در گذشته برخی از مقام‌های جمهوری اسلامی و کارشناسان از «فساد سیستماتیک» در ایران و حمایت برخی مقامات در نهادهای مختلف از این فسادها سخن گفته‌اند.

با این حال آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی وجود «فساد سیستماتیک» در جمهوری اسلامی را رد کرده است.

منابع: خبرگزاری ایسنا، وب‌سایت انتخاب و رادیوفردا/ ا. م / پ.پ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *