دومین جلسه دادگاه «گروه عظام» / سابقه اختلاس متهم ردیف اول در سال ۶۶

By | ۱۳۹۸-۰۷-۱۳

دومین جلسه رسیدگی به پرونده «گروه عظام» به اتهام قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی آغاز شد.

به گزارش فارس، در اولین جلسه دادگاه، شاه محمدی نماینده دادستان کیفرخواست متهمان را قرائت کرد و نماینده مبارزه با پولشویی در سازمان گمرک نیز توضیحاتی را ارائه داد.

این پرونده 7 متهم دارد و متهم ردیف اول، عباس ایروانی مدیر گروه عظام (تولید کننده قطعات خودرو) متهم است به افساد فی الارض از مجاری اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با توسل به قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به صورت عمده و کلان به میزان ۷۶۴ میلیون و ۳۷ هزار و ۴۲۵ دلار، رهبری گروه مجرمانه سازمان یافته قاچاق قطعات خودرو، معاونت در جعل اسناد، معاونت در استفاده از اسناد مجعول، معاونت در پرداخت رشوه و مشارکت در فراری دادن متهم.

در ابتدای جلسه امروز دادگاه قاضی صلواتی از متهم ردیف اول عباس ایروانی خواست در جایگاه حاضر شود.
ایروانی گفت: عباس ایروانی فرزند رضا مسئول هلدینگ عظام هستم و فاقد هرگونه سابقه کیفری‌ام.
در این لحظه قاضی گفت: شما در سال ۶۶ به اتهام ارتشاء و اختلاس بازداشت شده اید؛ چطور می گویید سابقه کیفری هستید؟
متهم پاسخ داد: یک موردی بود که فردی مبلغ۵٠ هزار تومان به شخص دیگری داده بود که من بعد از چند روز تبرئه شدم و در این ٣٠ سال فعالیتم باعث رونق اقتصادی شدم و خداوند شاهد است که در این سال ها برای دور زدن تحریم ها چه رشادت هایی که به خرج ندادم و در مدت ٩ ماه بازداشت چه مشکلاتی متحمل شدم.
وی اضافه کرد: به هیچ وجه اتهامات وارده را قبول ندارم چون پرونده بدون کارشناسی به دادگاه ارجاع شده است.
قاضی به متهم تذکر داد و گفت: مواظب اظهارات خود باشید.
انتخاب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *