مدارس ۱۰ استان زیر خط استاندارد

By | ۱۳۹۸-۰۷-۱۴

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بیشترین کلاس‌های تخریبی در استان‌های تهران، خراسان رضوی، خوزستان و سیستان و بلوچستان قرار دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهراله رخشانی‌مهر درمراسم افتتاح 254 فضای آموزشی و 860 کلاس درس در استان خوزستان اظهار کرد: در سال 97، 1200 و در سال 98 نیز 1500 میلیارد تومان از سوی خیران برای ساخت مدارس اختصاص یافته است و دولت هم تلاش کرده سهم خود را در پروژه‌های مشارکتی ایفا کند.

وی افزود: درس 96 تا 98 بیش از 1500 میلیارد تومان از ردیف پروژه‌های مشارکتی توسط دولت تامین و ابلاغ شد و در سال 98، 100 درصد این ردیف تخصیص یافته است که از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکر می‌کنیم.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: امروز 30 درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و نوسازی، بازسازی و مقاوم سازی هستند و بیشترین کلاس‌های تخریبی در استان‌های تهران، خراسان‌رضوی، خوزستان، سیستان‌وبلوچستان قرار دارد همچنین بیشترین کلاس‌های نیازمند مقاوم‌سازی در استان‌های تهران، آذربایجان‌شرقی، اصفهان، فارس و خوزستان قرار دارد.

رخشانی‌مهر ادامه‌داد: میانگین فضای آموزشی در کشور 5.2  متر مربع است و 10 استان کشور از جمله البرز، سیستان‌وبلوچستان، آذربایجان‌غربی، تهران قم زیر خط استاندارد قرار دارند همچنین استان خوزستان با میانگین 4.83 متر مربع هم زیر خط فقر قرار دارد.

وی ادامه‌داد: 113 مدرسه در محاصره سیل قرار گرفتند که 87 مدرسه تخریب اساسی و 35 مدرسه نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی بودند که البته از قبل در لیست تخریب  ومقاوم‌سازی قرار داشتند و با کمک خیران از محل اعتبارات ملی و استانی و کمک وزارت نفت از بحران سیل در مدارس و فضاهای آموزشی عبور کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *