بازداشت ۱۴کارگر دیگر شرکت نیشکر هفت‌تپه

By | ۱۳۹۸-۰۷-۱۵

فیلم زیر: سخنرانی تکان‌دهنده یکی از کارگران هفت تپه

کارگران شرکت نیشکر هفت تپه که در چهارده روز گذشته دست به اعتراض صنفی زده‌اند، از بازداشت تعدادی از کارگران معترض این شرکت خبر دادند.

به گزارش ایلنا، شب گذشته، تعدادی از کارگران نیشکر هفت‌تپه برای دیدار با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس قصد آمدن به تهران را داشتند که در میانه راه، بازداشت شده‌اند.

در بین این کارگران اعضای شورای اسلامی کار این واحد صنعتی بودند که قصد داشتند در ارتباط با مشکلات این واحد تولیدی با نمایندگان مجلس دیدار و رایزنی نمایند. کارگران هفت‌‌تپه در مورد این کارگران ابراز نگرانی کردند.

به گفته سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، ۱۴ کارگر این شرکت در بازداشت‌های جداگانه توسط نهادهای امنیتی و پلیس امنیت بازداشت شده‌اند. این سندیکا، بازداشت کارگران را “عملی بغایت ناپسند و ضد کارگری” دانسته و آن را محکوم کرده و خواهان آزادی “بی قید و شرط” تمامی بازداشت شدگان شده است.

به نوشته کانال تلگرامی این سندیکا، ۳ کارگر (یوسف بهمنی، محمود خدایی و ایمان اخضری) توسط پلیس بازداشت شده و نام‌های آنان را اعلام کرده است. همچنین ۱۱ کارگر دیگر این شرکت که به قصد دیدار با نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس در راه تهران بوده‌اند، نیز روز گذشته توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

اسامی پنج نفر از بازداشت شدگان در مسیر تهران محمد خنیفر، ابراهیم عباسی منجزی، امید آزادی، حسن جوادی کهنگی و مهدی داوودی اعلام شده و نام ۶ نفر دیگر هنوز مشخص نشده است.

هفته گذشته نیز ۴۰ کارگر این شرکت به صورت تلفنی احضار شده بودند.

امروز نیز اعتراضات کارگران هفت‌تپه با خواسته بازگشت به کار همکاران تعدیلی‌شان ادامه دارد؛ بیش از ده روز است که این کارگران خواستار بازگشت به کار بیش از بیست نفر از همکاران اخراجی خود هستند.

گزارش روز یکشنبه: گزارش‌های منابع کارگری حاکی است که یک کارگر نیشکر هفت‌تپه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

‌کانال تلگرامی کمپین دفاع از بازداشت‌شدگان هفت‌تپه، گزارش داد که یوسف بهمنی، یکی از کارگران هفت‌تپه، که طی روزهای اخیر در جمع کارگران سخنرانی می‌کرده دستگیر شده است.

جزئیات بیشتری از بازداشت این کارگر منتشر نشده است اما به نوشته این کانال تلگرامی بهمنی در سومین روز اعتصابات نیشکر هفت‌تپه به همراه چند کارگر دیگر به پلیس امنیت شوش احضار شده بود.

پیش از این سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، گزارش داده بود که حدود ۴۰ کارگر هفت تپه احضار شده‌اند تا روز دوشنبه ۸ مهرماه خود را به پلیس شوش معرفی کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *