عادل الجبیر: قانع شده‌ایم که ایران در حمله به آرامکو دست داشته است

By | ۱۳۹۸-۰۷-۲۹

وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی روز دوشنبه ۲۹ مهر گفت ما قانع شده‌ایم که ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو دست داشته است.

بر اساس توئیت روزنامه «سعودی گازته» و سایت‌های عربی، عادل الجبیر گفته که ایران به حاکمیت کشورها و قوانین بین‌المللی احترام نمی‌گذارد.

عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی

وی با بیان اینکه «عربستان سعودی با ادله‌ای که در اختیار دارد قانع شده که ایران در حمله به آرامکو دست دارد»، افزود: «حمله ایران به دو تاسیسات نفتی، بیانگر اهداف ستیزه‌جویانه ایران در منطقه است. ما متقاعد شدیم موشک‌هایی که این تاسیسات را هدف قرار دادند، ایرانی هستند».

آقای جبیر با اشاره به اعلام آمادگی تهران برای مذاکره با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، تاکید کرد: «ما خواستار میانجی‌گری کسی میان خود و ایران نیستیم، ما از ایران می‌خواهیم به جای صحبت، اقدام عملی انجام دهد».

وزیر مشاور در امور خارجی عربستان ضمن تاکید بر اینکه توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام «دارای اشکالاتی است» تصریح کرد: این توافق «فعالیت‌های موشکی بالستیک ایران و دخالت‌های ستیزه‌جویانه‌اش در امور کشورهای منطقه را در بر نمی‌گیرد».

وی ضمن استقبال از موضع کشورهای اروپایی در اعلام نام ایران به عنوان عامل حملات به تاسیسات آرامکو گفت: «بارها گفته‌ایم که خواهان جنگ نیستیم، اما در برابر این حملات دست بسته نمی‌مانیم».
رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *