جزئیات بیشتر از مکانیزم جدید برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران؛ هوک: هدف، کمک به مردم ایران است

By | ۱۳۹۸-۰۸-۰۴

همزمان با اعلام جزئیات بیشتری از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره مکانیسمی جدید برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران، برایان هوک نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران می‌گوید هدف از این طرح این است که کمک‌ها به مردم ایران برسد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران جمعه سه آبان در بیانیه‌ای گفت: یک کانال بشردوستانه جدید کار را برای دولت‌های خارجی، شرکت‌ها و بانک‌ها راحت‌تر می‌کند تا در تجارت مشروع و به نمایندگی از مردم ایران وارد شده و در همین حال، خطر این که آن پول به جای اشتباهی برود، کمتر کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه سوم آبان در بیانیه‌ای، از تشکیل مکانیسمی جدید برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران خبر داد.

در راستای این مکانیسم آمریکا از تمامی کشورهای خارجی خواسته صادرات بشردوستانه خود به ایران را فهرست کرده و با ذکر جزئیات معرفی کنند.

همچنین با قراردادن ایران در فهرست سیاه پولشویی، هرگونه ارتباط بانک‌های ایرانی با ایالات متحده به طور کامل ممنوع است.

ایالات متحده می‌گوید جمهوری اسلامی ایران بزرگترین دولت حامی تروریسم است. به همین دلیل خزانه‌داری ایالات متحده با ایجاد مکانیسم جدید، قصد دارد مطمئن شود که این کمک‌های بشردوستانه، پوششی برای توسعه برنامه موشک‌های بالیستیک ایران نباشد.

بر این اساس و از این به بعد، هر نهادی باید ابتدا به شکل ماهانه و به طور دقیق اطلاعاتی از جمله رسید پرداخت و مشخصات مشتری را ثبت کند. برای مثال، این که در پنج سال گذشته آیا این مشتری در فهرست سیاه ایالات متحده، اتحادیه اروپا و یا سازمان ملل قرار داشته است یا نه.

پرزیدنت ترامپ یک سال پیش از برجام خارج شد و تحریم‌های هسته‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران را باز گرداند. با این وجود آمریکا اعلام کرده غذا و دارو مشمول تحریم نیست.
اخبار صدای امریکا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *