همکاری شرکت هواپیمایی ونزوئلا با ماهان ایر برای پرواز به اروپا

By | ۱۳۹۸-۰۸-۰۶

پروانه پرواز هواپیماهای ماهان ایر به آلمان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی لغو شده است. در سایه همکاری ماهان ایر و شرکت هواپیمایی دولتی ونزوئلا، کونویاسا، قرار است امکان پرواز به کشورهای اروپایی فراهم شود.

سایت “آئروتلگراف” که بر فعالیت‌های شرکت‌های هواپیمایی و هوانوردی نظارت دارد از احتمال همکاری بین شرکت هواپیمایی دولتی ونزوئلا، کونوسایا و شرکت ماهان ایر خبر داده است.

شرکت هواپیمایی کونوسایا بر آن است تا بر شبکه پروازهای بین‌المللی خود بیفزاید. همکاری با شرکت هواپیمایی  ماهان ایر ایران عملا می‌تواند امکان پرواز مسافت‌های طولانی این شرکت را فراهم سازد. این در حالی است که پروانه پرواز ماهان ایر به بسیاری از کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا لغو شده است.

موضوع همکاری بین شرکت کونوسایا و ماهان ایر به ماه آوریل سال جاری بازمی‌گردد. در ماه آوریل، یک هواپیمای ایرباس A 340 شرکت ماهان ایر در فرودگاه کاراکاس به زمین نشست. این هواپیما حامل هیئتی ایرانی بود که با هدف گفت‌وگو با مقامات ونزوئلا بر سر ایجاد خط پرواز مستقیم تهران به کاراکاس به آن کشور سفر کرده بود.

در همان ایام، وزیر امور خارجه ونزوئلا رسما اعلام کرد که به‌زودی خط پرواز مستقیم و مستمر بین دو کشور ایجاد خواهد شد.

سایت “آئروتلگراف” در گزارش خود نوشته است که به‌رغم این اظهارات و تلاش‌ها، هنوز چنین خط پروازی به طور منظم بین دو کشور ایجاد نشده است.

دویچه وله :

رآمون ولاس‌کوئز، رئیس شرکت هواپیمایی دولتی ونزوئلا، کونوسایا، به خبرگزاری “پرنسا لاتینا” گفته است که مذاکرات صورت گرفته بین دو کشور به دست فراموشی سپرده نشده و ونزوئلا تصمیم دارد شبکه پروازهای خود را به کشورهای اروپایی و خاورمیانه گسترش دهد.Deutschland | Airbus A340-300 der iranischen Fluglinie Mahan Flughafen Düsseldorf (Reuters/W. Rattay)

چنین امری تنها از طریق همکاری بین این شرکت هواپیمایی و ماهان ایر ممکن می‌شود. از این طریق هواپیماهای این شرکت هواپیمایی ونزوئلایی می‌توانند به ترکیه و سوریه سفر کرده و حتی پروازهایی به روسیه، چین و برخی از کشورهای اروپایی داشته باشند.

افزون بر آن، خط پرواز مستقیم بین کاراکاس و تهران نیز از این طریق ایجاد خواهد شد. رئیس شرکت هواپیمایی کونوسایا اما جدول زمانی مشخصی برای اجرای این تصمیم ارائه نکرده است.

محدودیت‌های پرواز کونوسایا

شرکت هواپیمایی کونوسایا در سال ۲۰۱۷ به علت مشکلات ارزی ناگزیر به توقف پروازهای خود شد اما این مشکل اکنون تا حدودی رفع شده است.

این شرکت هواپیمایی در حال حاضر به شهرهایی واقع در کشورهای بولیوی، اکوادور، پاناما، نیکاراگوئه، کوبا و جمهوری دومینیکن پرواز دارد. به این ترتیب شرکت کونوسایا پروازی خارج از قاره آمریکا ندارد.

این شرکت تنها یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ و ۱۲ تا ۱۶ فروند هواپیمای امبرائر مدل E190 در ناوگان هوایی خود دارد. بر اساس اطلاعات سایت یاد شده، تنها هشت فروند از هواپیماهای این شرکت در حال حاضر پرواز دارند.

این در حالی است که ماهان ایر با در اختیار داشتن هواپیماهای بوئینگ ۷۴۷ و ایرباس ۳۴۰ در موقعیتی هست که مسافت‌های طولانی را نیز بپیماید. به عنوان نمونه پروازی به مسافت ۱۱ هزار و ۷۷۰ کیلومتر بین تهران و کاراکاس.

ماهان ایر در حال حاضر به کوالالامپور، پکن و حتی به رم، میلان و بارسلون پرواز دارد. در حالیکه پرواز این شرکت به کشورهای آلمان، فرانسه و ایالات متحده آمریکا ممنوع است.

ممنوعیت پرواز ماهان ایر به این کشورها به علت مشارکت این شرکت در ارسال جنگ‌افزار به لبنان و سوریه اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *