رضا گلپور چمرکوهی, نویسنده کتاب «شنود اشباح» مجددا به یک سال و ده روز زندان محکوم شد

By | ۱۳۹۸-۰۸-۰۸

رضا گلپور چمرکوهی، نویسنده کتاب شنود اشباح و زندانی امنیتی محبوس در زندان اوین در پرونده دیگری که علیه وی مفتوح شده است، توسط دادگاه انقلاب تهران به ۱ سال و ده روز حبس دیگر محکوم شد. این زندانی که از بهمن ماه ۹۵ توسط مامورین اطلاعات سپاه بازداشت شده است، پیش از این نیز توسط دادگاه انقلاب به ۲۸ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود . با استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، از بابت پرونده پیشین مجازات اشد، یعنی ۱۵ سال حبس تعزیری در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در حکمی جدید، رضا گلپور چمرکوهی، زندانی امنیتی زنان اوین، به یک سال و ده روز حبس تعزیری محکوم شد.

این زندانی امنیتی از بابت پرونده جدیدی که علیه وی گشوده شده است توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به دلیل «تهییج احساسات عمومی» از طریق «بزرگ‌نمایی مشکلات کشور» و «سیاه نمایی» طی نامه نگاری با ابراهیم رئیسی به ۱ سال و ده روز حبس تعزیری محکوم شده است.

آقای گلپور در بهمن ماه سال ۹۵ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در زندان اوین موسوم به بند ۲ الف منتقل شد.

وی در مردادماه سال ۹۶ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهامات “جاسوسی برای دولت متخاصم”، “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی”، “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” و “نگهداری مهمات (فشنگ) جنگی” مورد محاکمه قرار گرفت و به ۲۸ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

آقای گلپور نهایتا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی زرگر از اتهام جاسوسی تبرئه و به اتهام “همکاری با دولت اسرائیل” و اتهامات قبلی مورد محاکمه قرار گرفت. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۵ سال حبس تعزیری برای او قابل اجرا خواهد بود.

این زندانی که پیشتر به مدت طولانی در بند ۲ الف تحت مسئولیت اطلاعات سپاه پاسداران نگهداری و بازجویی شده بود، اواسط بهمن ماه سال گذشته به اندرزگاه ۸ این زندان منتقل شد. وی اواخر خردادماه مجددا از زندان اوین به مکان نامعلومی منتقل شده و پس از مدتی به بند بازگردانده شد.

رضا گلپور چمرکوهی، متولد ۱۳۵۶ است، او را به نام نویسنده کتاب شنود اشباح می شناسند که سال ٨١ توسط انتشارات کلیدر منتشر شده و فحوای آن ایراد اتهام جاسوسی به چهره های مطرح اصلاح طلبان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *