کشتی فرنگی ایران قهرمان امیدهای جهان شد

By | ۱۳۹۸-۰۸-۱۳

تیم ملی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال ایران با کسب سه مدال طلا و سه برنز به عنوان قهرمانی مسابقات امیدهای جهان دست یافت.

این مسابقات در بوداپست برگزار شد و ایران که در دوره قبلی فقط چهار مدال برنز به دست آورده بود، این بار در رقابتی نفس‌گیر با ۱۲۲ امتیاز روی سکوی نخست ایستاد. گرجستان با یک امتیاز کمتر دوم شد و روسیه در رده سوم قرار گرفت.

در وزن اول پویا ناصرپور باید با ماکسیم ویسوتکی از اسرائیل روبه‌رو می‌شد اما طبق اعلام سرپرست تیم ایران به دلیل شکستگی پا و انتقال به بیمارستان، نتوانست به مسابقات ادامه دهد.

صویری از اعضای تیم کشتی فرنگی امید در آستانه سفر به مجارستان برای شرکت در رقابت‌ها.

حتی ورزشکاران مصدوم نیز باید برای اعلام رای به روی تشک بروند اما با اعلام گچ‌گرفتگی به دلیل «مصدومیت شدید»، دیگر نیازی نبود ناصرپور برای اعلام رای، روی تشک حاضر شود.

در ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن‌نژاد مانند دوره قبلی رقابت‌ها به مدال برنز رسید اما در ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی قهرمان شد.

دلخانی که در مسابقات جهانی بزرگسالان پنجم شده بود، اینجا با نتیجه ۷ بر ۶ از سد کاجارادزه (گرجستان) گذشت و به مدال طلا دست یافت.

هدایت تیم ملی ایران ایران را در این مسابقات فرشاد علیزاده به عهده داشت که جام قهرمانی را دریافت کرد.

در ۶۷ کیلو سجاد ایمن طلب روی سکوی سوم ایستاد. رنگ مدال رضا گرایی در ۷۲ کیلوگرم طلایی بود. این فرنگی‌ کار شیرازی ستاره ایران در بوداپست لقب گرفت.

گرایی توانست از سد چنگیز ارسلان (ترکیه) قهرمان دور قبل این مسابقات بگذرد. سپس ماگومد یاربیلوف از روسیه را برد و راماز زوئیدزه (گرجستان) نایب قهرمان دور قبل را ضربه فنی کرد.

گرایی در نیمه نهایی ماکسیم یفتوشنکو از اوکراین را شکست داد. در فینال هم سنان سلیمانف از جمهوری آذربایجان را ۷ بر صفر از پیش رو برداشت.

علی نوروزی، محمد چوبچیان و حمیدرضا بادکان سه نماینده ایران بودند که با شکست از حریفان‌شان از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

با توجه به در پیش بودن رقابت‌های المپیک، برخی تیم‌های مدعی در این مسابقات از نفراتی که احتمال حضورشان در المپیک وجود دارد استفاده نکردند.

در ۹۷ کیلو محمدهادی ساروی روی سکوی سوم ایستاد. او پیشتر در مسابقات جهانی بزرگسالان در رده هفتم قرار گرفته بود.

در دسته فوق سنگین علی‌اکبر یوسفی در نیمه نهایی با نتیجه ۷ بر ۶ از سد عثمان ییلدیریم (ترکیه) گذشت. حریف فینالیست او پاتاریدزه مدافع عنوان قهرمانی بود که به دلیل مصدومیت روی تشک حاضر نشد تا یوسفی قهرمان شود.

پیشتر در رقابت‌های کشتی آزاد، ایران با سه مدال طلای کامران قاسم‌پور، مجتبی گلیج و امیرحسین زارع، نقره محمد نخودی و دو نشان برنز علیرضا سرلک و حسین شهبازی پس از روسیه روی سکوی دوم تیمی ایستاده بود.
رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *