اعلام اعتصاب غذای دارویش زندانی به تبعیت از قطب دارویش گنابادی

By | ۱۳۹۸-۰۸-۱۳

استان وایر- به دنبال انتشار خبر امتناع از خوردن غذا و دارو از سوی «دکتر نورعلی تابنده»، قطب دراویش گنابادی، پس از ترخیص از بیمارستان جمعی از دراویش زندانی در زندان فشافویه (تهران بزرگ) اقدام به اعتصاب غذای دسته جمعی کردند.

نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی در اعتراض نسبت به ممنوعیت ملاقات درویشان با وی در منزل شخصی توسط ماموران امنیتی و نگرانی از وضعیت دراویش زندانی از خوردن غذا امتناع کرده است.

منابع مطلع خبر دادند به دنبال امتناع از خوردن غذا و دارو توسط دکتر تابنده؛ محمد شریفی مقدم و ۷ درویش حاضر در بند امن زندان فشافویه به همراه ده درویش دیگر حاضر در سایر بندهای این زندان، در تماسی از این زندان، ضمن اعلام اعتصاب غذای خود گفته‌اند: «ما جمعی از درویشان زندانی در اعتراض به اخبار و وضعیت نگران کننده‌ی قطب درویشان آقای نورعلی تابنده و رفع محدودیت‌های ایشان و بازگشایی حسینیه و مجالس درویشی دست از دارو و غذا خواهیم کشید.»

این منابع می‌گویند در پی بسته شدن حسینیه‌های دراویش در سراسر ایران، جلسات ملاقات و گفتگوی رودروری دکتر تابنده با دراویش لغو شده است. به گفته دراویش، چهار نوبت در هفته  هم در منزل شخصی ایشان در گلستان هفتم مجالسی برگزار می‌شده که این مجالس هم پس از حادثه گلستان هفتم ملغی شده‌اند.

بعد از حادثه گلستان هفتم حسینیه‌ی «امیرسلیمانی» تهران  که در آن مجالس دراویش گنابادی برگزار می‌شد تعطیل شد. دکتر نورعلی تابنده پس از یک سال حصر خانگی، با فشارها و پیگیری‌های شاگردانش توانسته بود ملاقات‌ با دراویش را در منزل شخصی‌اش از سر بگیرد اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این ملاقات‌ها مجددا ممنوع شده است.

دکتر نورعلی تابنده اکنون در سن ۹۳ سالگی در اعتراض به لغو ملاقات‌ها و همچنین نگرانی از وضعیت دروایش زندانی در زندان فشافویه از خوردن غذا و همچنین گرفتن دارو امتناع کرده است.

اسامی دراویشی که اعلام اعتصاب غذا کرده‌اند تا لحظه تنظیم این خبر به این شرح است:

۱- احمد ایرانی خواه
۲- سعید دوراندیش
۳- مرتضی کنگرلو
۴- صالح الدین مرادی سروستانی
۵- کسری نوری
۶- سینا انتصاری
۷- رضا انتصاری
۸- مصطفی عبدی
۹- سخاوت سلیمی
۱۰- رسول هویدا
۱۱-عباس دهقان
۱۲- جواد خمیس آبادی
۱۳- مجتبی بیرانوند
۱۴- سعید سلطان پور
۱۵-محمدرضا درویشی
۱۶-حیدر تیموری
۱۷- محسن مقدسی
۱۸- فرامرز مانگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *