حسن روحانی برای قائم مقامی آیت‌الله خامنه‌ای پیشنهاد شد

By | ۱۳۹۸-۰۸-۱۵

زیتون: احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رییسه مجلس٬ تایید کرد که پیشنهاد انتخاب «قائم مقام اجرایی» برای رهبر جمهوری اسلامی در جلسه هیئت رییسه مجلس مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، او گفته است که این پیشنهاد توسط مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس ایران، مطرح شده بود.

پیشتر زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه حسن روحانی به عنوان قائم مقام به عنوان قائم مقام رهبر جمهوری اسلامی معرفی شود٬ به گوش رسیده بود

مسعود پزشکیان٬ نماینده اصلاح طلب و نزدیک به دولت مجلس٬ سال گذشته در جلسه‌ای با تشبیه دوران تحریم به دوران جنگ ایران و عراق گفته است در آن زمان آیت‌الله خمینی فردی را به عنوان «جانشین فرمانده کل قوا» انتخاب کرد و «همه امور کشور را به او سپرده بود» و اکنون هم باید آیت‌الله خامنه‌ای یک نفر را به عنوان «قائم مقام اجرایی» انتخاب کند.

در ماه‌های گذشته، حسن روحانی، رییس‌ جمهور، چند بار با اشاره به شرایط اداره کشور در دوران جنگ ایران و عراق، خواستار تشکیل شورایی مانند «شورای عالی پشتیبانی جنگ» شده بود.

به گفته حسن روحانی، در آن دوران «مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه» در تصمیم‌گیری آن شورا دخالت نداشتند.

پیش از این، امیرحسین قاضی‌زاده، دبیر هیئت رییسه مجلس ایران گفته بود پس از طرح این پیشنهاد علی لاریجانی، رییس مجلس٬ با آن مخالفت کرده است.

از واکنش آیت‌الله خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی به این پیشنهاد خبری منتشر نشده است؛ اما واقعیت این است که در طول این مدت آیت‌الله علی خامنه‌ای در مسائل اجرایی بخصوص در مورد مسائل سیاست خارجی دخالت تام و تمامی داشته است.

او در آخرین اظهار نظر خود هرگونه مذاکره با آمریکا را برای چندمین بار٬ قاطعانه ممنوع اعلام کرد.

پیشتر نام حسن روحانی به عنوان جانشین احتمالی رهبر جمهوری اسلامی نیز مطرح شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *