زلزله‌ ۵.۹ ریشتری در آذربایجان شرقی

By | ۱۳۹۸-۰۸-۱۷

جان باختن ۴ نفر بر اثر زلزله آذربایجان شرقی تاکنون
به گزارش ایسنا، در ساعت ۰۲:۱۷:۰۳ ثانیه ۱۷/۸/۹۸، زلزله‌ای در عمق دوکیلومتری زمین، طول جغرافیایی: ۴۷.۶۴ درجه و عرض جغرافیایی: ۳۷.۷۶ درجه استان آذربایجان شرقی حوالی ترک را لرزاند.

نزدیک‌ترین شهرها به کانون این زمین‌لرزه،  ترک در ۱۹ کیلومتری (آذربایجان شرقی)، سراب (آذربایجان شرقی) در ۲۲ کیلومتری و ترکمانچای (آذربایجان شرقی) در۲۹ کیلومتری آذربایجان شرقی هستند.

بر اساس اعلام وب‌سایت مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، نزدیکترین مراکز استان‌ها به کانون این زمین‌لرزه، اردبیل در ۷۹ کیلومتری و تبریز در ۱۲۳ کیلومتری کانون زلزله هستند.

جان باختن ۴ نفر بر اثر زلزله آذربایجان شرقی تاکنون

آذربایجان شرقی  مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از فوت ۴ نفر و تخریب ۳۰ خانه در روستای ورنکش بخش ترکمانچای میانه خبر داد.

محمدباقر هنربر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا این لحظه ۴ نفر فوتی و تخریب ۱۰۰درصدی ۳۰ خانه در روستای ورنکش میانه گزارش شده است.

وی افزود: تخریب تعدادی خانه نیز در بخش کندوان میانه و همچنین ترک خوردگی تعدادی دیوار و ریزش دیوار در کل شهرستان میانه گزارش شده است.

وی با بیان این‌که دو مورد آتش سوزی لوله گاز در روستای ورنکش و ورزقان بخش ترکمنچای گزارش شده بود که مهار شده است، افزود: ریزش کوه نیز گزارش شده بود که مسیر راه‌ها مسدود نشده اما اکیپ‌های راهداری جهت رفع خطر به منطقه اعزام شده‌اند تا موارد را مرتفع کنند.

هنربر با تاکید بر این‌که عمدتا مرکز آسیب در روستای ورنکش میانه است، گفت: توصیه داریم که مردم خونسردی و آرامش خود را حفظ کرده و جاده و مسیرهای دستگاه‌های امدادی و خدماتی را مسدود نکنند.

وی در خاتمه تاکید کرد: افرادی که قصد کمک‌رسانی به مناطق زلزله زده را دارند صرفا از طریق هلال احمر اقدام کرده و بدون هماهنگی با فرمانداری میانه و مدیریت بحران استان اقدامی نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *