یک “سلطان” دیگر در خارج از ایران دستگیر شد

By | ۱۳۹۸-۰۸-۲۳

سخنگوی قوه قضاییه خبر دستگیری یک “بدهکار کلان بانکی” در خارج از کشور را تایید کرد. او که به “سلطان فولاد” مشهور است، پیشتر زندانی و به قید وثیقه آزاد شده بود.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه از بازداشت “یک بدهکار کلان بانکی” در خارج از کشور و بازگرداندن او به ایران خبر داده است. به گفته او این فرد با “طراحی و هدایت پاسداران گمنام امام زمان” به کشور بازگشته است.

اسماعیلی نام این فرد را “رسول دانیال‌زاده” اعلام کرده و گفته  او “در پرونده حسین فریدون به اتهام پرداخت رشوه محکوم شده بوده است”.

پیش از اعلام این خبر از سوی سخنگوی قوه قضاییه، خبرگزاری فارس با عنوان “سلطان فولاد” خبر از دستگیری او داده بود.

“رسول دانیال‌زاده” در اواخر سال ۱۳۹۵ دستگیر شد. اتهام او بدهی بانکی بالغ بر دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و نامش در ابتدا “ر.د.” اعلام شد. یک ماه پس از بازداشتش اما محسنی اژه‌ای سخنگوی وقت قوه قضاییه با این استدلال که دلیل ندارد “اسم و چهره فرد سارق” از مردم پنهان باشد، نام او را رسول دانیال‌زاده اعلام کرد.

محسنی اژه‌ای در همان زمان ارتباط این فرد با حسین فریدون برادر رییس جمهوری اسلامی ایران را تایید کرد اما گفته نحوه این ارتباط هنوز مشخص نیست و باید منتظر نتیجه تحقیقات ماند.

دویچه وله :

حسین فریدون به اتهام “اخذ رشوه” به پنج سال حبس قطعی، جزای نقدی و رد مال به مبلغ ۳۱ میلیارد تومان محکوم شده است.

ابتدای مهرماه امسال خبرهایی منتشر شد مبنی بر خروج دانیال‌زاده از کشور. در همان زمان گفته شد که او با قید وثیقه آزاد شده و به دلیل درمان بیماری از کشور خارج شده است. او اما بعد از گذشت سه ماه به ایران بازنگشت.

حالا به نوشته خبرگزاری فارس، این فرد در یکی از کشورها شناسایی، دستگیر و به ایران بازگردانده شده است.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز در توییترش از دستگیری “یکی از متهمین بزرگ مفاسد اقتصادی” توسط “سربازان گمنام امام زمان” خبر داده  است.این خبر هنوز از سوی مراجع قضایی و امنیتی تایید نشده است.

این نماینده اصولگرا در توییت دیگری اظهار امیدواری کرده که قوه قضاییه با دستگیری دانیال‌زاده، به “آن بخش از پرونده حسین فریدون که مورد رسیدگی قرار نگرفت” هم رسیدگی کرده و نتیجه را به مردم اعلام کند.

مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران چندی است که با شعار “مبارزه با فساد” افرادی را که در حوزه‌های گوناگون اقتصادی فعال هستند دستگیر و آنها را با لقب “سلطان” معرفی می‌کند. از جمله می‌توان به دستگیری سلطان سکه، سلطان دلار و سلطان شکر اشاره کرد.

در بسیاری از این پرونده‌ها نام یکی از اعضا یا نزدیکان دولت نیز برده می‌شود. همین امر مورد اعتراض حسن روحانی قرار گرفته و گفته اگر بنا بر مبارزه با فساد است، باید این مبارزه فراجناحی و غیر سیاسی باشد.

قوه قضاییه اتهام سیاسی بودن پرونده‌های فساد اقتصادی را رد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *