بهروز بنیادی, نمایندۀ مجلس : نظام دچار سردرگمی است و حقیقت را به مردم نمی گوید

By | ۱۳۹۸-۰۸-۲۷

بهروز بنیادی نمایندۀ مجلس شورای اسلامی ایران در گفتگو با ایلنا، خبرگزاری کار ایران، با اشاره به اعتراض های جاری اجتماعی به افزایش بهای بنزین در کشور گفته است که سران قوا و کل حاکمیت در تصمیم گیری های خود دچار سردرگمی هستند و حقیقت را نیز در مورد تصمیم های خود به مردم نمی گویند.

عضو فراکسیون “امید” مجلس شورای اسلامی گفته است که عدم صراحت و شفافیت در تصمیم گیری ها از دلایل مهم اعتراض های جاری است که به گفته او کل حکمرانان را زیر سئوال برده اند.

بهروز بنیادی اعتراضات جاری را واکنش قابل فهم به “عدم صداقت حکمرانان نظام اسلامی” خوانده و افزوده است که مقامات به مردم حقیقت را نمی گویند زیرا بر اساس محاسبات یارانه هر یک از شصت میلیون ایرانی نیازمند از محل افزایش بهای بنزین باید بین ١٠٠ تا ١۵٠ هزار تومان باشد نه ۵٠ هزار تومان و دولت که مدعی است ریالی از این پول صرف امور دیگر نخواهد شد باید بگوید با دو سوم این پول پس از پرداخت یارانه ها چه می خواهد بکند.

بهروزی بنیادی گفته است :”این نشان می‌دهد که مجموعه حکمرانی دچار سردرگمی است و یک تحلیل درست از شرایط [کشور] ندارد و برنامه‌ریزی دقیقی را انجام نمی‌دهد و مکرراً با تصمیماتی منجر به نارضایتی و افزایش فشار به مردم می‌شود و این یک واقعیت است”.

نمایندۀ مجلس شورای اسلامی سپس افزوده است که سران نظام در تصمیم گیری های خود نه شفافیت را رعایت می کنند و نه حتا حاضرند مسئولیت تصمیم های خود و پی آمدهای آنها را به عهده بگیرند.

بهروز بنیادی تصریح نموده که در موضوع افزایش بهای بنزین که با تائید رهبر جمهوری اسلامی صورت پذیرفته یکی از سران قوا گفته است که با این تصمیم موافق نبوده و سخنگوی مجلس نیز افزوده است که در این تصمیم گیری نقشی نداشته است. مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز کوچکترین نقش خود را در گرفتن این تصمیم تکذیب کرده و مهمتر از همه خود رهبر حکومت اسلامی ایران، علی خامنه ای، گفته است که از افزایش بهای بنزین از آن رو حمایت کرده که تصمیم سران سه قوه بوده است والا خود او شناخت کارشناسانه ای از موضوع ندارد، هر چند هیچ کدام از تصمیم های سران سه قوه بدون تائید رهبر جمهوری اسلامی دارای اعتبار نیست.

بهروز بنیادی در جای دیگری از سخنانش افزوده است که رویدادهای جاری کشور نشان می دهند که تحریم ها کاغذ پاره نیستند و مجلس نیز جایگاه و مقامی در تصمیم گیری های نظام ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *