حسن شریعتمداری : جمهوری اسلامی یک نظام قاتل است

By | ۱۳۹۸-۰۸-۳۰

چند روز بعد از آغاز ناآرامی و طغیانی که در واکنش به گران شدن بنزین در ده‌ها شهر ایران مشاهده شد، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی و حسن روحانی رئیس جمهوری، هر دو تأکید کردند که این رویدادها “آشوب و حادثه‌سازی دشمن و تلاش سرویس های بیگانه” بوده و “ربطی به مردم نداشته است.” اما به گفتۀ حسن شریعتمداری دبیرکل “شورای گذار”، آیت‌الله خامنه‌ای فرمان قتل مردم را داده و باید در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شود.

روز چهارشنبه ٢٩ آبان/٢٠ نوامبر، حسن روحانی در جلسۀ هیئت دولت گفت: “مردم ایران از یک آزمون تاریخی دیگر سربلند بیرون آمدند” و اجازه ندادند که “آب به آسیاب دشمن ریخته شود”. یک شب قبل نیز آیت‌الله خامنه‌ای گفت که ملت ایران در عرصۀ جنگ نظامی و سیاسی و امنیتی و همچنین رویدادهای اخیر که “کارهای مردمی نبود”، دشمن را عقب زده است…

خامنه‌ای گفت که با توجه به شرایط موجود و “با شناختی که از جبهۀ استکبار داریم، تحریم‌ها حالا حالاها وجود دارد، بنابراین برای نجات اقتصاد کشور نباید منتظر پایان تحریم‌ها و بودن یا نبودن فلان شخص یا اقدام فلان کشور بود”.

بدین ترتیب آیا از دیدگاه نظام جمهوری اسلامی، اصل “فشار از خارج و سرکوب در داخل” تنها گزینۀ ممکن است؟ به عقیدۀ حسن شریعتمداری، فعال سیاسی و دبیرکل “شورای گذار”، رژیم ایران می‌توانست گزینه‌های دیگری را در نظر گیرد: مذاکره با آمریکا و در عین حال مبارزۀ واقعی با فساد… اما به گفتۀ او، آیت‌الله خامنه‌ای مصمم است که “اقتصاد مقاومتی ابلهانه” را پیش ببرد، و این به معنای رفتن در مسیری است که کشورهایی چون کرۀ شمالی طی کرده‌اند.

حسن شریعتمداری می‌گوید که نظام جمهوری اسلامی دیگر هیچگونه اتکای مردمی ندارد، نه در داخل کشور و نه در جهان اسلام. او می‌گوید: “آنها فقط بر نیزه تکیه دارند و نیزه بسیار شکننده است”…
رادیو فرانسه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *