بازار ارز؛ قیمت سکه و ارزهای خارجی امروز

By | ۱۳۹۸-۰۹-۰۷

قیمت سکه تمام‌‌بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴میلیون و ۳۷۲ هزار تومان، طلای ۱۸عیار هم ۴۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت دلار در بازار آزاد به ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 372 هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 320 هزار تومان معامله می‌شود.در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی 2 میلیون و 280 هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و 475 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 874 هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت طلای 18عیار هم 434 هزار و 500 تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1456.2 دلار معامله می‌شود.همچنین در بازار سبزه میدان، قیمت طلای 24عیار 579 هزار و 300 تومان، هر مثقال طلا یک میلیون و 882 هزار تومان تعیین شده است.

هم‌اکنون قیمت دلار در بازار آزاد 12 هزار و 400 تومان، قیمت درهم امارات 3 هزار و 482 تومان و قیمت پوند انگلیس 16 هزار و 379 تومان تعیین شده و به‌فروش می‌رسد.صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 12هزار و 400 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 12هزار و 200 تومان خریداری می‌کنند، بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها 13 هزار و 600 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 13 هزار و 400 تومان است.

آغاز موج جدید گرانی در ایران

برخلاف وعده مقام‌های دولت ایران مبنی بر حفظ ثبات قیمت کالاها و خدمات پس از ۳ برابر شدن بهای بنزین، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا روز یکشنبه سوم آذر از آغاز موج جدید گرانی‌ها خبر داد.

به گزارش ایرنا، نرخ حمل‎ونقل مسافران درون‌شهری و میوه‌ و تره‌بار گاهی بین ۲۵ تا ۵۰ درصد رشد داشته و بنابراین به‌طور غیرمستقیم بر هزینه تولید و در نهایت قیمت مصرف‌کننده تأثیر گذاشته‌ است.

مطابق این گزارش، قیمت هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی به رقمی بین ۸.۵ تا ۱۳ هزار تومان رسیده است. همچنین قیمت نارنگی و پرتقال هم در روزهای اخیر رشد قیمت داشته‌اند و بهای هر کیلوگرم انار درجه یک از ۹۰۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان رسیده است.

به گزارش یورونیوز، خبرگزاری رسمی دولت ایران پیش‌بینی کرده که در هفته جاری موج کوچکی از گرانی فراگیر شود. به طوری که مطابق ادعای صاحب یک رستوران قیمت برنج ایرانی و مرغ، روز شنبه گذشته افزایش یافته و یک هایپر مارکت هم اعلام کرده که بر پایه فاکتور خرید روز شنبه گذشته، قیمت بسیاری از کالاها مانند ماکارونی یک برند خاص و همچنین یک نوع شربت آماده بالا رفته است.

این گزارش همچنین تایید کرده که در بازار آهن هم قیمت‌ها با افزایش ۷۰ تا ۸۰ هزار تومانی برای هر قطعه تیرآهن مواجه بوده‌ است.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی در بخش دیگری از این گزارش ضمن «هیجانی» و «غیرمنطقی» خواندن موج جدید گرانی‌ها از تاکید مجدد مقام‌های دولتی بر کنترل گرانی‌های هیجانی خبر داده است.

دولت ایران از ۹ روز پیش و بنا بر مصوبه سران سه قوه که به تایید رهبر ایران نیز رسید، بهای هر لیتر بنزین را از هزار تومان به سه هزار تومان افزایش داد و برای صاحبان انواع خودروها سهمیه محدود ماهانه‌ای را به قیمت هر لیتر هزار و پانصد تومان در نظر گرفت. رخدادی که موجب شکل‌گیری اعتراض‌های بی‌سابقه در ۲۸ استان ایران شد که در نهایت با برخورد خشن نیروهای امنیتی روبرو شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *