افشای حقایق هولناک درباره کشتار معترضان

By | ۱۳۹۸-۰۹-۱۰

سکوت مقامات جمهوری اسلامی درباره تعداد جان‌باختگان اعتراضات اخیر ادامه دارد. با وجود آن جزئیاتی از شمار کشته‌شدگان منتشر شده است که گفته می‌شود فقط در شهریار بیش از یکصد نفر بوده و پیکر ۱۵۶ نفر را هم به غسالخانه بهشت زهرا برده‌اند.

پاسدار یزدی، سرکرده سپاه محمد رسول الله در این باره گفته: برخی معترضان توسط اغتشاشگران تیر خورده‌اند.

این در حالیست که وبسایت کلمه گزارش داد که از طریق منابع موثق اطلاع یافته است که میزان و شدت سرکوب نیروهای گارد ویژه و امنیتی‌های لباس شخصی در شهریار بسیار گسترده بوده است.

طبق این گزارش تعداد کشته‌شدگان فقط در شهریار در مجموع حدود ۱۰۰ نفر است که با شلیک مستقیم نیروهای نظامی یا استفاده از تیربار مسلسل جان خود را از دست داده‌اند

یک پژوهشگر سازمان عفو بین‌الملل، درباره تعداد جان‌باختگان به دویچه وله گفت که تعداد کشته‌شدگان بسیار بالاتر از ۱۶۱ نفر است که سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده است.

همزمان گروهی از هنرمندان در ایران در بیانیه‌ای به فاجعه کشتار مردم معترض اعتراض کردند و نوشتند: مردمانی که امروز از پسِ غبارِ غلیظِ بی‌خبری و بی‌ارتباطی، نام و نشانِ یکان یکان‌شان آشکار می‌شود، به کدام گناه کشته شده‌اند؟ آن‌ها فقط به‌جان‌آمدگانی بودند که چون هیچ گوش شنوایی نیافتند، ناکارآمدی‌ها را در کوی و برزن فریاد زدند.

اخبار تکاندهنده کشتار دسته جمعی معترضان

از صبح روز شنبه اخباری در شبکه های مجازی درباره کشتار بیرحمانه معترضان در نیزارهای اطراف ماهشهر منتشر شده است. فعالان این منطقه می گویند: کشتاری که مزدوران سپاه قدس و فاطمیون در ماهشهر به راه انداخته، نماد یک نسل کشی گسترده بود.

یکی از فعالین گفته است: در جریان اعتراضات مردم ماهشهر حکومت به طرز فجیعی آنان را قتل عام کرده است.

وی گفته که در جریان این کشتار دسته جمعی نیروهای امنیتی و سپاه مردم معترضی را که جاده ورودی شهر ماهشهر را بسته بودند با تجهیزات نظامی محاصره کرده و معترضین با هجوم نیروهای امنیتی به نیزار پناه میبرند که به رگبار بسته می‌شوند.

این فعال عرب زبان گفته که پس از گذشت چند روز با قطع اینترنت و تماس، خانواده‌ها با بلند شدن بوی مردگان دنبال فرزندانشان در این نیزار می‌گردند.

یکی از اهالی شهرستان ماهشهر نیز گفته است: در شهرستان ماهشهر استان خوزستان و شهرها و شهرکها و مناطق اطرافش مثل شهرک مدنی، طالقانی، جراحی، کوره‌ها و نیزار، نیروهای گارد ویژه “غیر بومی از تیپ فاطمیون افغان” و سپاه، اقدام به جنایت و نسل‌کشی کردند.

فرماندار جنایتکار ماهشهر پیشتر درباره تعداد کشته‌ شدگان اعتراضات در این شهر تنها به این جمله بسنده کرد که بعدا در این زمینه اطلاعات خواهد داد.

معترضان را ذبج کردند/مجلس را تعطیل کنید

یک نماینده مجلس شورای اسلامی می‌گوید اکثریت نمایندگان مجلس با گرانی بنزین مخالف بودند اما مجلس واقعا “در راس امور” نیست. تصمیم‌گیری در مورد افزایش قیمت بنزین در جلسه سران سه قوه گرفته شد و رهبر جمهوری اسلامی هم آن را تائید کرد.

پروانه سلحشوری پیش تر در یک پیام توئیتری پیشنهاد کرده بود با این روند بهتر است مجلس بعدی تعطیل شود.

وی نوشت: از وقتی بنزین گران شده، مردم در تماس‌های مکرر ابراز نگرانی می‌کنند. هموطنان عزیز، مدت‌هاست مجلس در رأس امور نیست. این موضوع در جلسه سران سه قوه تصمیم‌گیری شده. همین یک رکن دموکراسی را نیم‌بند داشتیم که فاتحه آن هم خوانده شد. مجلس بعدی را تعطیل کنید، خودش اقتصاد_مقاومتی‌ است.

به نام دین، معترضان را ذبج کردند

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین دیروز در حساب کاربری خود در واکنش به توییت فرمانده پیشین سپاه پاسداران نوشت: «مردم صدای اعتراضشان را رساندند اما با گلوله و بازداشت، جواب کوچک و بزرگ را دادند.»

پاسدار جعفری، فرمانده پیشین سپاه پاسداران در حساب کاربری توییتر خود نوشته بود: «(مردم) نمی‌دانند چگونه باید اعتراض‌شان را به گوش ایشان (روحانی) برسانند که بدخواهان فرصت سوء استفاده پیدا نکنند.»

پروانه سلحشوری افزود: «عده‌ای تخریب‌گر در کنار مردمی که فقط به وضع معیشت خویش معترض بودند، قرار داده شدند. قلع و قمع مردم، با جنگ‌جهانی و کربلای چهار مقایسه شد.»

به گفته این نماینده مجلس، “به نام دین، دستور ذبح و شکنجه مردم در سیمای غیرملی” صادر شد.

قاتل به صحنه جنایت بازگشت

خامنه‌ای در واکنش به اعتراضالت اخیر ایران که منجر به کشته شدن صدها تن از معترضان بدست نیروهای حکومتی شد، گفت: یک توطئه‌ی عمیقِ وسیعِ بسیار خطرناکی که آن‌همه پول خرج آن شده بود و زحمت کشیده بودند که بتوانند در یک بزنگاهی این حرکت را انجام دهند، به‌ وسیله‌ مردم (مزدورانش) نابود شد.

خامنه‌ای که در جمع بسیجیان سخرنانی می کرد، گفت: افزایش قیمت بنزین به دشمنان فرصت داد تا لشکر خود را وارد کنند. زحمت کشیده بودند که بتوانند در یک بزنگاهی این حرکت را انجام دهند. حرکت تخریب، شرارت و آدمکشی که به‌واسطه‌ی قضیه‌ی بنزین فکر کردند فرصت پیدا شده و لشکر خود را وارد کردند- این حرکت به‌وسیله‌ی مردم نابود شد.

خامنه ای با حنایت از کشتار مردم بی دفاع گفت: بله؛ نیروی انتظامی، بسیج و سپاه وارد میدان شدند و در مواجهه‌ی سخت، کار و وظیفه‌ی خود را انجام دادند. آن دشمن اصلی یعنی استکبار جهانی که پشت مانیتورها نشسته‌اند میفهمد که این حرکت یعنی چه. آنها تودهنی میخورند و وادار به عقب‌نشینی میشوند.

خامنه ای پیش تر با فرمان سرکوب معترضان، مردم رنج دیده و معترض ایران را “اشرار” نامید و گفته بود: در یک چنین حوادثی معمولاً اشرار، کینه‌ورزان، انسان‌های ناباب وارد میدان میشوند، گاهی بعضی از جوان‌ها هم این‌جور مفاسد را به بار می‌آوردند. این کار‌ها کار مردم معمولی نیست. این‌ها اشرارند.

به گفته ناظران، شمار قابل توجه تعداد کشته‌ها، دستگیری هزاران نفر، قطع اینترنت و گروگان گرفتن ملت ایران با این شکل در مقایسه با اعتراضات گذشته، بعد از کشتار دهه شصت، نشان از نگرانی جدی جمهوری اسلامی از آبان ۹۶ دارد.

یورونیوز به نقل از یک تحلیلگر سیاسی نوشت: این که رهبر جمهوری اسلامی برای غلبه بر تشدد و دستپاچگی نظام، به عریان‌ترین شکل برای سرکوب اعتراضات مردم به میدان آمد، بیش از همه نشانگر شدت نگرانی حکومت اسلامی از این است که خیزش‌هایی نظیر لبنان و عراق، الهام بخش ایران بشود و با انزجار همگانی از حکومت اسلامی، این حکومت به زیر کشیده شود.

به گفتۀ مهرداد درویش پور این واقعیت که رهبر جمهوری اسلامی فورا به میدان آمد و سعی کرد همۀ جناح‌های نظام را با فرمان سرکوب مطلق معترضان به خط کند، قبل از هرچیز ناشی از هراس حکومت اسلامی است که دریافت اگر تعلل کند و در کنار سیاست سرکوب، رفتاری فرسایشی در مقابل این جنبش داشته باشد یعنی آنگونه که با خیزش ۸۸ یا خیزش ۹۶ یا هفت تپه و خوزستان برخورد داشت، ممکن است این بار دیگر توان مهار این جنبش را نداشته باشد.

وی افزود: اما در خیزش آبان ۹۸ شاهد رویدادی کم‌سابقه هستیم؛ اینکه نه تنها این نطفه به‌رغم سرکوبها خفه نشد، بلکه در پی گسترش شکاف طبقاتی و شدت یافتن فشارهای اقتصادیِ ناشی از تحریم‌ها و سیاست نابخردانۀ “اقتصاد مقاومتی” نظام، در کنار فساد و اختلاس فراگیر و گسترش انزجار همگانی مردم از نظام، جنبشی با جرقۀ گرانی بنزین شکل گرفت که در این جنبش، علاوه بر تهی‌دستان شهری، بخشی از طبقۀ متوسط جامعه نیز به میدان آمدند.

به این ترتیب در خیزش آبان ۹۸ شکافی که بین طبقۀ متوسط و طبقۀ تهی‌دستان جامعه وجود داشت، کمتر شد و برای نخستین بار مشارکت هر دو را در این اعتراضات می‌بینیم. یک شکاف که مانع همبستگی بود تا حدودی پر شد؛ هرچند حضور فرودستان در این جنبش همچنان پررنگ‌تر بود.

سعید معیدفر، جامعه شناس نیز می گوید: در ایران جمعیت فرودستان چنان قدرتی خواهد داشت که هیچ کس جلودار آنها نیست و کشور و جامعه در مسیر تندبادهای شدید قرار گرفته است و این جمعیت معترض مانند یک سیل همه چیز را ویران خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *