محمود صادقی: دانشجویانی بدون حضور در اعتراضات با عنوان «اقدامات پیشگیرانه» بازداشت شده‌اند

By | ۱۳۹۸-۰۹-۱۱

«محمود صادقی»، نماینده مجلس خبر داد که بازداشت شماری از دانشجویان در حالی صورت گرفته که در تجمعات اعتراضی به گرانی بنزین حضور نداشته‌اند. به گفته صادقی این بازداشت‌ها با عنوان «جلوگیری از اقدامات پیشگیرانه» صورت گرفته است.

محمود صادقی روز ۱۰ آذر گفت: «باید بازداشت دانشجویانی که در تجمعات حضور نداشتند اما برای جلوگیری از اقدامات پیشگیرانه دستگیر شده‌اند، موردبررسی قرار گیرد.»

این نماینده مجلس با انتقاد از این‌گونه بازداشت‌ها گفت: «این کار به‌هیچ‌عنوان محل قانونی ندارد و باید مشخص شود که چرا صورت گرفته است.»

در حال حاضر آمار دانشجویان بازداشت‌شده در تهران و شهرهای دیگر مشخص نیست. همچنین آمار دانشجویانی که در تجمعات شرکت نداشته اما بازداشت شده‌اند نیز نامشخص است. وضعیت و محل نگهداری آن‌ها، عنوان اتهامی و همگی این جزییات مهم واضح نیست.

«سعدالله نصیری قیداری»، سرپرست دانشگاه شهید بهشتی روز ۱۱ آذر از بازداشت سه دانشجوی این دانشگاه در اعتراضات آبان خبر داده و گفته است این دانشجویان بر اساس حق قانونی خود و بر مبنای قانون اساسی که اعتراض را حق شهروندان می‌داند، اعتراض کردند.

«نصیری قیداری»، به خبرگزاری ایسنا گفته است هنوز اطلاعی از دلیل بازداشت این دانشجویان دریافت نکرده‌اند.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور در روزهای ابتدایی اعتراضات خبر داده بود که نیروهای لباس شخصی بسیاری از دانشجویان دانشگاه تهران را با آمبولانس از دانشگاه خارج کردند: «در جریان تجمع عصر و شامگاه دوشنبه ۲۷آبان۱۳۹۸ دانشجویان دانشگاه تهران «چندین آمبولانس حامل نیروهای لباس شخصی وارد این دانشگاه شدند و ده‌ها تن از دانشجویان را بازداشت و بعد از انتقال به آمبولانس‌ها به بازداشتگاه‌ها منتقل کردند.»

این شورا تاکنون نام ۱۶ دانشجو از دانشگاه‌های تهران و علامه طباطبایی که هنوز در بازداشت به سر می‌برند و نام ۱۲ دانشجو که پس از چند روز آزاد شده‌اند را منتشر کرد.
ایران‌وایر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *