اعتراف فرماندار چادری قلعه‌ حسن‌خان به صدور دستور شلیک به معترضان قابل پیگرد است

By | ۱۳۹۸-۰۹-۱۲

فرماندار قلعه‌ حسن‌خان در استان تهران روز یکشنبه گفته بود که در جریان اعتراض‌ها دستور تیراندازی داده است. یک حقوقدان ایرانی مقیم خارج در این باره به دویچه‌وله می گوید بر اساس اعتراف این فرماندار کیفرخواستی علیه او تنظیم شده است.

لیلا واثقی در مصاحبه‌ای که بازتاب بسیار گسترده‌ای در فضای مجازی داشته گفته است: من گفته بودم هر که از در فرمانداری وارد شد داخل، بزنید. (فیلم زیر)

اظهارات این فرماندار چادری و اذعان به اینکه برای ایجاد رعب و وحشت و سرکوب معترضان فرمان تیراندازی داده، اعتراضات فراوانی را متوجه او کرده است.

یک حقوقدان ایرانی مقیم انگلیس می گوید: صحبت‌های این خانم برای هر دادستانی در هر کشوری که اصل نظارت قضایی بین‌المللی در مسائلی که به جنایت علیه بشریت را پیگیری می‌کنند، قابل پیگرد است.

کاوه موسوی می‌گوید: واکنش نیروهای امنیتی متناسب نبوده است. برای متفرق کردن معترضان از ماشین آب‌پاش یا گاز اشک‌آور استفاده می‌کنند نه اینکه تک تیراندز روی پشت‌بام‌ها بگذارند تا به مردم شلیک کنند. صحبت‌های این فرماندار اعترافی است که ما بر اساس آن پرونده کیفری جنایی باز می‌کنیم و این خانم به محض خروج از ایران، با حکم جلب بین‌المللی دستگیر خواهند شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *