پروانه سلحشوری : این مجلس، خانه مردم نیست

By | ۱۳۹۸-۰۹-۱۹

پروانه سلحشوری، عضو فراکسیون امید مجلس که دو روز قبل و در آخرین روز نام‌نویسی کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم، با صدور بیانیه‌ای از حضور در این رقابت انتخاباتی انصراف داده بود، امروز و در جلسه علنی مجلس آخرین نطق خود را قرائت کرد. نطقی که به انتقاد از شرایط کنونی جامعه اختصاص داشت و البته، همانگونه که انتظار می‌رفت با واکنش شدید برخی از نمایندگان اصولگرا همراه شد.

در همین رابطه، این نماینده مردم تهران، ضمن اشاره به اتفاقات رخ داده در جلسه علنی امروز مجلس در گفتگو با امتداد، اظهار داشت:

در اواسط ایراد نطق من در مجلس، احساس کردم که صدای برخی از نمایندگان بلند شده و مسائلی را مطرح می‌کنند، ولی چون تمرکز بر قرائت نطقم داشتم، سعی کردم که داد و قال آقایان را نشنیده و حرف خودم را بزنم.

پس از ایراد نطق هم، وقتی به صحن آمدم، سامری، نماینده خوزستان به همراه ناصری‌نژاد، نماینده شادگان به سمت من آمده و صحبت‌های تندی را مطرح کردند. البته من متوجه صبحت باقی همکاران نشدم ولی شنیدم که پژمان‌فر هم یک سری صحبت‌هایی داشته است. البته به عنوان نمونه، آقای سامری در زمان حضور رئیس جمهور هم در اوایل، خیلی سر و صدا داشت. با این حال، با وجود جو متشنج مجلس و داد و بیداد برخی نمایندگان، بلافاصله صحن مجلس را ترک کردم.

یکی از همکارانم می‌گفت که نطق شما برای انتخابات بوده و با انگیزه انتخاباتی حرف می‌زنید که یکی دیگر از نمایندگان به ایشان گفته بود که، سلحشوری اصلا در انتخابات بعدی ثبت نام نکرده که با انگیزه انتخاباتی، نطقی داشته باشد یا خیر!

پیامک‌های پرتعداد در اعتراض به رفتار انتخاباتی!

همین حالا هم تعداد بسیار زیادی پیامک برای من آمده که گفته‌اند، شما با انگیزه انتخاباتی این نطق را داشته‌اید. کاش کسانی که این افراد را برای ارسال پیامک علیه من ترغیب و تشویق کرده‌اند، این نکته را هم عنوان می‌کردند که من اصلا ثبت نام نکرده‌ام.

متاسفانه این مجلس، خانه مردم نیست

علت این واکنش‌های هیجانی آقایان هم این است که، متاسفانه این جا خانه مردم نیست. شما، اگر مطالبات و نظر گروهی خاص را منتقل کنید، هیچ مشکلی ندارید، اما اگر بخواهید حرف مردم را بزنید، قطعا با مشکل مواجه خواهید شد. کما اینکه من وقتی درباره سهمیه‌هایی در آزمون پزشکی و سایر رشته‌ها صحبت کردم، حتی از بین همکاران هم به من خرده گرفته شد. در حالی که ما می‌دانیم که سهمیه‌ها تا چه حد، بنیه علمی کشور را پائین آورده است.
امتداد :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *