مرگ مشکوک دو دانشجوی دیگر دانشگاه اهواز

By | ۱۳۹۸-۰۹-۲۵

پیکر بی جان دو دانشجوی دیگر دانشگاه جندی شاپور اهواز در کلاس درس پیدا شد.

به گزارش عصر ایران، بر اساس اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی شب گذشته یکی از دانشجویان دختر دانشگاه جندی شاپور اهواز که ورودی سال ۹۱ بوده‌ جان خود را از دست می‌دهد

صبح امروز همچنین جسد بی جان م. سیاحی دیگر دانشجوی این دانشگاه (ورودی سال ۹۵ رشته داروسازی) در یکی از کلاسهای درس پیدا شده است.

ماه گذشته نیز جسد دو دانشجوی این‌ دانشگاه، یکی در خوابگاه و دیگری در خیابان کشف شد.

برخی منابع داخل دانشگاه مرگ این دانشجویان را با اعتراض‌های اخیر در اهواز مرتبط می‌دانند.

شوک الکتریکی می دهیم تا دست بر دارد

سها مرتضایی دانشجوی ستاره‌دار دانشگاه تهران و دبیر شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران که از یک‌شنبه ۲۶ آبان‌ماه در بازداشت است، در وضعیت جسمانی نامناسبی به‌سر می‌برد.

شورای صنفی دانشجویان روز چهارشنبه ۲۰ آذرماه اعلام کرده که این دانشجوی ستاره دار دانشگاه تهران از بیماری قلبی رنج می‌برد و وضعیت جسمانی‌اش وخیم است.

همچنین گفته می‌شود که او از تماس با نزدیکان و دسترسی به وکیل محروم است و شنیده‌ها حاکی از اعمال فشار‌های شدید بازجویی بر این فعال صنفی است.

مقامات امنیتی با فشار به خانواده سها مرتضایی، دانشجوی دانشگاه تهران که شامگاه یک‌شنبه ۲۶ آبان‌ماه در خوابگاه دانشجویی بازداشت شده بود تهدید کرده‌اند که او را «بیمارستان روانی» منتقل می‌کنند.

بر اساس اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، طی روزهای گذشته خانواده این دانشجوی ستاره دار با احضار از سوی حراست و معاونت فرهنگی دانشگاه تهران تحت فشار و تهدید قرار گرفتند تا با امضا کردن برگه‌ای موافقت کنند که خانم مرتضایی «از طرف دانشگاه تهران» به جای زندان به «بیمارستان روانی» منتقل شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، رئیس حراست دانشگاه تهران پس از حضور مادر سها مرتضایی در جلسه دانشگاه تهران ضمن تهدید افزایش حکم سابق این دانشجوی ستاره دار از شش سال به ۸ سال و شش ماه، به مادر خانم مرتضایی می‌گوید که می‌تواند برگه‌ انتقال به «بیمارستان روانی» را امضا کند تا با انتقال به بیمارستان به او «شوک الکتریکی» داده شود تا «دست از این کارهایش بر دارد!»

 

One thought on “مرگ مشکوک دو دانشجوی دیگر دانشگاه اهواز

  1. مرتضی صالحی

    متاسفانه دانشجویان امروز دانشگاهای ایران زیر شلاق رژیم و افسردگی خانواده بزرگ شده اند و رمق مبارزه با دیکتاتوری و مفاومت در برابر ظلم و ظالم ندارند. ان سبو بشکست و ان پیمانه ریخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *