قرص‌های مشکوک سر از شیرخشک درآورد!

By | ۱۳۹۸-۰۹-۲۷

قرص های مشکوک که پیش از این در کیک های خوراکی جاسازی شده بود، این بار در قوطی های شیر خشک کودک پیدا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، موضوع صحت خبر قرص های مشکوک در شیر خشک کودکان را از وزارت بهداشت پیگیری کردیم، اما تاکنون این خبر تایید نشده و این موضوع نیازمند بررسی های بیشتر بازرسان بهداشتی است.

موضوع جاسازی قرص در کیک‌ها “امنیتی” است

در یک هفته گذشته تصاویری از وجود قرص‌های مشکوک در کیک و کلوچه در استان‌های کرمان، هرمزگان و خوزستان منتشر شد که موجب نگرانی شهروندان ایرانی شده است.

به گزارش رادیو فرانسه، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ایران می گوید: موضوع جاسازی قرص در کیک ها موضوع «امنیتی» است که با هدف تشویش اذهان عمومی و تخریب صنعت غذایی انجام شده است.

سعید نمکی روز یکشنبه ۲۴ آذر، در حاشیه همایش پوشش همگانی سلامت در وزارت بهداشت گفت: موارد جاسازی قرص در کیک‌ها در بیرون از چرخه تولید و توزیع رسمی بوده است و همکاران ما در حوزه های امنیتی و اطلاعاتی در حال پیگیری موضوع هستند.

پیش از این، سازمان غذا و دارو در ایران هم گفته بود جاسازی قرص‌ها عمدی بوده و در مرحله عرضه رخ داده است.

همچنین وزیر بهداشت جمهوری اسلامی مدعی شد: هیچ مورد مسمومیت ناشی از مصرف این کیک ها تاکنون نداشته ایم.

اما گزارش‌های دو روز پیش (روز جمعه) حاکی از آن بود که دست‌کم ۱۲ نفر بدلیل مسمومیت ناشی از مصرف کیک‌های حاوی قرص به مراکز درمانی در استان کرمان مراجعه کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر هم روز گذشته (شنبه ۲۳ آذر) گفت: پس از بررسی و آزمایشات پلیس مبارزه با مواد مخدر مشخص شد که قرص‌های موجود در کیک‌های خوراکی ماده مخدر نبوده و قرص «هیوسین» بوده است.

هفته گذشته، کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو که پیش از این وجود قرص در کیک‌ها را «شبیه شایعه و موضوعی امنیتی» عنوان کرده بود، گفت: این قرص‌ها اغلب از نوع داروهای استامینوفن، بروفن، ستیریزین، هیدروکسی زین، متوکلوپرامید و حتی بلیستر خالی بوده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *