سیل اهواز؛ برخی ‘در خانه‌هایشان حبس شده‌اند’

By | ۱۳۹۸-۰۹-۲۷

سه پس از جاری شدن سیل در خوزستان، شماری از شهروندان اهواز و کارون در خانه‌هایشان “حبس شده‌اند”. چند شهر دیگر استان خوزستان هم تحت تاثیر این مساله قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری مهر در گزارشی نوشته “این وضعیت در مناطق فقیر نشین و قدیمی اهواز و کارون بسیار شدیدتر بوده است به گونه‌ای که آب به همراه فاضلاب وارد خانه‌های مردم شده و لوازم زندگی آنها را از بین برده است”.

آبگرفتگی در مناطق فقیر نشین و قدیمی اهواز و کارون بسیار شدیدتر بوده است

از روز دوشنبه به دنبال بارندگی شدید، معابر و خیابان‌های اهواز دچار آبگرفتگی شد و در بعضی مناطق، فاضلاب شهری وارد منازل شد.

نبود کانال های دفع آب های سطحی و بالا زدن فاضلاب از جمله مشکلات اهواز در مواجهه با سیل است.

موسی شاعری، شهردار اهواز گفته برای انجام و طراحی تکمیلی سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی در این شهر به “اعتبارات ملی” نیاز هست.

در روزهای گذشته در شبکه اجتماعی اینستاگرام ویدیوهایی از بیمارستان شهر اهواز منتشر شد که نشان می‌داد مردم مشغول دفع آب از سطح راهروهای بیمارستان هستند.

بنابر گزارش‌ها، شهرک بسیج منطقه کوت عبدلله شهرستان کارون از جمله مناطقی است که به دلیل نبود سیستم دفع آب‌های سطحی و انسداد مسیر فاضلاب زیر آب رفته است. این منطقه یک هفته پیش از این نیز، در پی یک روز بارندگی، به زیر آب رفته بود.

منطقه کوت عبدلله، چسبیده به اهواز، از کانون‌های اعتراضات سراسری اخیر در خوزستان بود.

خوزستان فروردین ماه امسال نیز شاهد سیلی ویرانگر بود. شکسته شدن سیل‌بند و انحراف آب از رودخانه کرخه خوزستان را با وضعیتی اضطراری مواجه کرده بود. در آن زمان استاندار دستور تخلیه مناطقی را در اهواز صادر کرد.
بی بی سی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *