کانون نویسندگان ایران از وضعیت سلامت «آرش گنجی» در بازداشت ابراز نگرانی کرد

By | ۱۳۹۸-۱۰-۰۶

کانون نویسندگان ایران با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامت آرش گنجی مترجم و منشی این کانون، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط او شد.

کانون نویسندگان ایران در بیانیه ای که روز چهارشنبه ۴ دی ماه منتشر شده است، از انتقال آرش گنجی مترجم بازداشت شده به بازداشتگاه اوین خبر داد و نوشت که او «تحت بازجویی وزارت اطلاعات» قرار دارد.

آقای گنجی روز یکشنبه یکم دی ماه در خانه خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

در بیانیه اخیر کانون نویسندگان ایران آمده است که آرش گنجی دچار «بیماری قلبی» است و «بازداشت و فشار ناشی از بازجویی‌هایی که در پایمال کردن حقوق انسانی و قانونیِ متهمان شهره‌ی عالم است، جان او را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

این کانون هشدار داده است که «مسئولیت هر گونه آسیب بر عهده‌ نهاد بازداشت‌کننده و حاکمیتی است که نشان داده است در برابر حق آزادی بیان مردم جز ضرب و جرح، زندان و کشتن پاسخی ندارد.»

کانون نویسندگان ایران بازداشت آرش گنجی را محکوم کرده و خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط او و همه‌ زندانیان سیاسی و عقیدتی شده است.

برخورد امنیتی با اعضای کانون نویسندگان ایران از سوی حکومت جمهوری اسلامی سابقه دارد. رضا خندان مهابادی، بکتاش آبتین و کیوان باژن سه عضو کانون نویسندگان ایران هستند که پیشتر در مجموع به ۱۸ سال زندان محکوم شده اند.

بهمن سال گذشته سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی، سال ۲۰۱۸ را «سال شرم» جمهوری اسلامی نامید و اعلام کرد در این سال بیش از هفت هزار نفر، اعم از شرکت‌کنندگان در تظاهرات، دانشجویان، روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق زنان، فعالان محیط زیست، فعالان کارگری و فعالان حقوق قومی و اقلیت‌های مذهبی، در ایران بازداشت شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *