رئیس جدید کمیسیون اروپا: نجات برجام سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود

By | ۱۳۹۸-۱۰-۰۷

اورسولا فون در لـِیــِن، رئیس جدید کمیسیون اروپایی، در گفت‌وگویی با روزنامه «لا رپوبلیکا»، در مورد توافق اتمی با ایران، و گستره‌ای از مسائل دیگر اظهار نظر کرده‌است.

خانم فون در لین در این مصاحبه مفصل به به پرسش روزنامه ایتالیایی «رپوبلیکا» در این مورد که «فکر می‌کنید می‌شود توافق اتمی با ایران را نجات داد؟»، نیز پاسخ داده است.

رئیس کمیسیون اروپایی می‌گوید «سخت‌تر و سخت‌تر شده‌است؛ برای نجاتش ایران هم لازم است به آن پایبند بماند، چیزی که در یک خطر فزاینده قرار گرفته‌است».

او اما وارد جزئیات نشده و اظهار نظر بیشتری در این مورد نکرده‌است.

یک سال پس از خروج دولت دونالد ترامپ از توافق اتمی میان دولت باراک اوباما، ایران، کشورهای اروپایی، روسیه و چین، تهران نیز اقداماتی گام به گام را در عدول از این توافق در پی گرفته‌است.

در حالی‌که آمریکا خواستار مذاکراتی تازه با جمهوری اسلامی بر سر گستره‌ای از مسائل از برنامه اتمی تا موشکی است، اروپا از ایران خواسته از عدول از «برجام» خودداری کند و تهران نیز طرف‌های اروپایی را متهم کرده موفق نشده‌اند راهی برای تجارت با ایران پیدا کنند.

ایالات متحده تحریم‌های گسترده‌ای را علیه ایران اجرا کرده که صادرات نفت را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌است.

اورسولا فون در لـِیـِن در مصاحبه با «لا رپوبلیکا» گفته «سه رویا» برای پنج سال ریاستش بر کمیسیون اروپایی در سر دارد: «توافق سبز» برای حفاظت از محیط زیست، خروج از بن‌بست ناشی از سیاست‌های مربوط به مهاجرت، و افزایش قدرت واحد پول اروپایی.

رئیس جدید کمیسیون اروپایی، قرار است اوایل سال میلادی ۲۰۲۰ با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، دیدار کند. او می‌گوید خرمندانه این است که در دیدار پیش‌رو نه فقط بر سر مسائل مورد اختلاف که بر سر روابط نزدیک و مسائل مورد توافق دو طرف هم صبحت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *