ثبت ازدواج برای ۲۹۵ دختر زیر ۱۵ سال در گیلان

By | ۱۳۹۸-۱۰-۰۷

رشت – ایرنا- معاون امور هویتی ثبت احوال گیلان گفت: از مجموع  ازدواج های صورت گرفته طی ۹ ماه امسال در استان ؛ ۲۹۵  ازدواج برای دختران زیر ۱۵  سال و ۲۹۹ ازدواج برای پسران زیر ۱۹ سال  ثبت شده است.

حسین هاشم زاده روز شنبه در جلسه  کارگروه ستاد ساماندهی جوانان در رشت اظهار داشت: طی ۹ ماه گذشته ۱۳ هزار و ۱۶۳ مورد ازدواج در استان ثبت شده که ۸۵ درصد ازدواج شهری و ۱۵ درصد روستایی بوده است.

وی  میانگین سن ازدواج را در حال حاضر در گیلان برای مردان ۳۰ سال و زنان ۲۶ سال عنوان و بیان کرد: طی ۱۰ سال گذشته میانگین سن مردان ۲۷ و زنان ۲۴ سال بوده است.

وی  با بیان اینکه گیلان رتبه هجدهم ازدواج را طی ۹ ماه گذشته  داشته است، افزود: همچنین میزان عمومی ازدواج در استان  ۶.۸ دهم در هزار  و  در کشور ۶.۹ دهم در هزار بوده است .

هاشم زاده عمده ازدواج صورت گرفته را طی ۹ ماه امسال در رده سنی ۲۵ تا  ۲۹ برای مردان با زنان  ۲۰ تا ۲۴ ساله  ذکر و تصریح  کرد: ۷۴۴  وقوع ازدواج در این رده های  سنی ثبت شده  که حدود ۱۶ درصد از مجموع ازدواج ها را طی این مدت در استان تشکیل می دهد.

وی به آمار ثبت ازدواج دختران زیر ۱۵ سال و پسران زیر ۱۹ سال طی ۹ ماه گذشته نیز اشاره و بیان کرد: از مجموع  ازدواج های صورت گرفته؛  ۲۹۵ دختر زیر ۱۵ سال و ۲۹۹ پسر زیر ۱۹ سال طی این مدت ازدواج کرده اند.

وی همچنین به آمار طلاق در استان نیز اشاره و بیان کرد: طی ۹ ماه گذشته پنج هزار و ۲۷۳ مورد طلاق در استان ثبت شده که میزان عمومی طلاق در استان ۲.۷ در هزار  و در کشور ۲.۲ در هزار می باشد.

هاشم زاده  با بیان اینکه از  مجموع طلاق ها سه درصد مربوط به زندگی مشترک کمتر از یکسال می باشد ، خاطرنشان کرد:  ۱۱ فقره  از ازدواج های انجام شده مربوط به سنین ۱۰- ۱۴ سال برای دختران و  چهار درصد طلاق ها برای زنان  بین ۱۵ تا  ۱۹ سال بوده است.

مدیرکل  ورزش و جوانان گیلان نیز  در این جلسه گفت: از ابتدای امسال ۲۸۸  کارگاه آموزشی مشاوره ای در استان برگزار کردیم که اهتمام داریم تا پایان امسال با کمک آموزش و پرورش برای دانش آموزان مقطع متوسطه برگزاری این کارگاه های آموزشی به ۴۰۰ جلسه برسد.

مریم بخشی استقبال از این کارگاه ها را بیانگر ارتقای فرهنگ مشاوره ای در استان عنوان و خاطرنشان کرد: برای زوجینی که برای مشاوره به ما مراجعه می کنند ، شرکت در  کارگاه های آموزشی تا پنج جلسه رایگان است .

همچنین زهرا یعقوب نژاد مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در این جلسه با ابراز نگرانی از کودک همسری گفت : به طور معمول در این ازدواج ها کودک از نظر جسمی و روانی آسیب می بیند که بخشی  از آنها مربوط به کودکان بازمانده از تحصیل هستند و باید به طور جدی به این موضوعات پرداخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *