سوئد پروازهای ایران به سوئد را لغو کرد, شرکت هواپیمایی اتریش پرواز به تهران را لغو کرد

By | ۱۳۹۸-۱۰-۲۰

آژانس حمل و نقل سوئد اعلام کرد که تمامی پروازهای شرکت‌های هوایی از ایران به سوئد تا اطلاع ثانوی به خاطر “عدم اطمینان” در خصوص حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی  لغو شده است.

بنا به گزارش رسانه های سوئد، نخست‌وزیر سوئد، استفان لوون شب گذشته با جاستین ترودو، نخسست وزیر کانادا، درباره‌ی خبرهای تازه‌ای که درمورد سقوط هواپیمای مسافری اوکراین در ایران منتشرشده، تلفنی گفتگو کرد.

او همچنین در تماسی با رئیس‌جمهور اوکراین، بر همکاری دو کشور در این زمینه تاکید کرد.

آسترین ایرلاینز، بزرگترین شرکت هواپیمایی کشور اتریش روز جمعه اعلام کرد که به دلایل امنیتی پرواز دو روز آینده خود را به تهران لغو کرده است. این خبر دو روز پس از سانحه سقوط هواپیمای خطوط هوایی اوکراین در تهران اعلام می‌شود.

این شرکت هواپیمایی که زیر مجموعه شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا آلمان محسوب می‌شود در بیانیه‌ای دلیل لغو پروازهای خود به تهران را «دریافت گزارش های تازه و تغییر شرایط امنیتی در حریم هوایی اطراف فرودگاه تهران» عنوان کرده است.

در این بیانیه تاکید شده است که به محض دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص امکان و زمان برقراری مجدد پروازها به سوی تهران تصمیم گیری خواهد شد.

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که پرواز پنجشنبه شب این شرکت به سوی تهران پس از توقفی کوتاه در صوفیه با بازگشت به فرودگاه وین ناتمام ماند. هواپیمای دیگری که از طرف شرکت لوفت‌هانزا پنجشنبه شب از فرانکفورت راهی تهران بود نیز به دلایل امنیتی پرواز خود را نیمه تمام گذاشت و به آلمان بازگشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *