انتشار تصاویر جدید از «شهر موشکی» سپاه همزمان با اقدام اروپا

By | ۱۳۹۸-۱۰-۲۴

خبرگزاری تسنیم روز سه‌شنبه، ۲۴ دی‌ماه، تصاویر جدیدی از یکی از «شهرهای موشکی» سپاه پاسداران منتشر کرد. این خبرگزاری همچنین نوشته است که در جریان حمله موشکی تلافی‌جویانه سپاه به عراق، دو موشک از ۱۵ موشک شلیک‌شده در داخل خاک ایران سقوط کرده‌اند.

این خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران در گزارشی که روز سه‌شنبه منتشر کرده، در شرح سه تصویر مربوط به تاسیسات موشکی نوشت که این تصاویر «مربوط به انبار موشک‌های سوخت جامد» است و برای اولین بار منتشر می‌شود.

عکس‌های جدید از شهر موشکی همزمان با اعلام آغاز مکانیسم ماشه توسط شرکای اروپایی برجام منتشر شده، در زمانی که ایران و آمریکا دوره‌ای بسیار پرتنش از رابطه را تجربه می‌کنند.

دونالد ترامپ موشک‌های بالیستیک جمهوری اسلامی را به عنوان یکی از عواملی معرفی کرده است که او را به خروج از برجام واداشت.

از مهرماه سال ۹۳ تاکنون رسانه‌های وابسته به سپاه اخبار مربوط به سه شهر موشکی این نیروی نظامی را منتشر کرده‌اند.

سه تصویر مربوط به شهر موشکی سپاه که خبرگزاری تسنیم منتشر کرده است

نخستین تصاویر از شهر موشکی در مهرماه ۹۳ منتشر شد.

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه، در زمان اعلام خبر رونمایی اولین «شهر موشکی» گفته بود که پایگاه‌های موشک‌های دوربرد ایران «در عمق ۵۰۰ متر زیر کوه‌های بلند» و «در همه استان‌ها و شهرهای» کشور «آماده مقابله با تهدیدهای دشمنان هستند».

همان زمان حسن کریم‌پور، مشاور عالی قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران، از وجود «۱۴ دپوی زیرزمینی در عمق ۳۰ تا ۵۰۰ متری زیر زمین» در نقاط مختلف ایران برای نگهداری از سیستم‌های موشکی خبر داده و گفت که این پایگاه‌ها از دید دشمن در امان است و در صورت نیاز از آنها استفاده خواهد شد.

در دی‌ماه ۹۴ در جریان بازدید علی لاریجانی، رئیس‌ مجلس ایران، از یک تونل موشکی اعلام شد که «دومین» شهر موشکی نیروی هوافضای سپاه رونمایی شده است.

در این شهر موشکی، موشک‌های مختلفی از جمله موشک بالیستیک عماد با برد ۱۷۰۰ کیلومتر به عنوان جدید‌ترین موشک بالیستیک ایران دیده می‌شد.

خبر راه‌اندازی سومین شهر موشکی ۱۴ خرداد ۹۶ توسط فرمانده نیروی هوافضای سپاه اعلام شد.

مشخص نیست تصاویری که خبرگزاری تسنیم منتشر کرده است مربوط به یکی از این سه شهر موشکی است یا این تصاویر به شهر موشکی دیگری مرتبط است.

این خبرگزاری همچنین یک مجموعه تصویر شش‌تایی منتشر کرده و در شرح آن نوشته است که این تصاویر مربوط به آماده‌سازی موشک قیام در یکی از شهرهای زیرزمینی است.

تصاویری که سایت تسنیم از آماده‌سازی موشک قیام در شهر زیرزمینی منتشر کرده است

سپاه پاسداران می‌گوید در جریان حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد در عراق از این موشک و همچنین موشک فاتح استفاده کرده است.

این خبرگزاری نوشته است که در جریان این حمله، «موشک‌های مایل پرتاب فاتح ۳۱۳» و «موشک‌های عمودپرتاب بالیستیک قیام» در دو منطقه در ‌استان‌های کرمانشاه و لرستان شلیک شدند.

در بخشی از این گزارش آمده که در جریان این حمله ۱۵ موشک شلیک شده، ولی دو موشک بر اثر نقص فنی در داخل خاک ایران سقوط کرده است.

رادیو فردا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *