سپاه پاسداران: فیلم‌بردار ویدیوی اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی دستگیر شد 

By | ۱۳۹۸-۱۰-۲۵

سپاه پاسداران می‌گوید فیلم‌بردار صحنه اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی را دستگیر کرده است.

به نوشته بی بی سی، خبرگزاری تسنیم به نقل از این قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران خبر داد که “جهت بررسی و مشخص شدن علل و عوامل دخیل در این حادثه مذکور اقدام به شناسایی و در اختیار گرفتن فرد منتشر کننده فیلم مذکور نموده که نتایج بررسی‌های صورت گرفته متعاقباً در اختیار ملت شریف ایران قرار می‌گیرد”.

امروز اخباری درباره دستگیری فیلمبردار این فیلم منتشر شده بود اما نریمان غریب، کسی که فیلم را در شبکه‌‎های اجتماعی به اشتراک گذاشته بود این موضوع را تکذیب کرد و می‌گوید نیروهای امنیتی ایران “فرد اشتباهی” را دستگیر کردند.

نیویورک تایمز توانسته بود زمان و مکان این ویدیو را تایید کند. در این ویدیو اصابت موشک به هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ هواپیمایی اوکراین دیده می‌شد.

۱۸ دی ماه، ساعاتی پس از حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق که به تلافی کشته شدن قاسم سلیمانی به دست آمریکا بود، یک هواپیمای مسافربری از نوع بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هواپیمایی اوکراین دقایقی بعد از بلند شدن از فرودگاه خمینی تهران سقوط کرد.

منابع ایرانی علت سانحه را نقص فنی اعلام کردند اما سه روز بعد و پس از انتشار اطلاعاتی مبنی بر اصابت یک موشک به هواپیما بوسیله منابع غیر ایرانی، ایران رسما اعلام کرد که این هواپیما به اشتباه هدف پدافند سپاه پاسداران قرار گرفته است.

اما پیش از اینکه ایران مسئولیت شلیک به این هواپیما را بپذیرد، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از احتمال اصابت موشک به این هواپیما خبر داده بودند. پس از آن بریتانیا و استرالیا نیز این موضوع را تایید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *