دانشگاه تورنتو برای گرامی‌داشت یاد قربانیان سرنگونی هواپیمای اوکراین یک بورسیه تحصیلی راه‌اندازی کرد

By | ۱۳۹۸-۱۰-۲۵
دانشگاه تورنتو برای گرامیداشت یاد جان‌باختگان پرواز ۷۵۲ هواپیمای اوکراین، بورسیه‌ای را راه اندازی کرده است.

این دانشگاه در شرح بورسیه تحصیلی جدید خود، که برای دانشجویان ایرانی علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه و یا افراد علاقه‌مند به تحصیل در رشته های ایران‌شناسی است، گفته است که سوگوار ۱۷۶ مسافر و خدمه پرواز اوکراینی است که هشت نفر آنها، از جمله ۶ دانشجو، عضوی از جامعه دانشگاه تورنتو بودند.

دانشگاه تورنتو ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان گفته است که برای گرامیداشت یاد از دست رفته‌ها، این بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد راه اندازی کرده است.

این دانشگاه اعلام کرده است که تا ۲۵۰ هزار دلار اول، سه برابر هر مبلغ اهدایی به این بورسیه را به آن می افزاید و پس از آن، مبلغی برابر با مبلغ اهدایی را به بورسیه خواهد افزود.

این بورس تحصیلی مبتنی بر نیاز است و به کسانی که نیاز مالی دارند اعطاء می شود. معمولا مدت زمان این بورسیه ها، یک سال است.

جمهوری اسلامی ایران روز جمعه ۲۰ دی و پس از چند روز انکار سرانجام بر اثر فشارهای بین‌المللی اعلام کرد که سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراین که به کشتن ۱۷۶ نفر منجر شد،‌ به دلیل «خطای انسانی» و با شلیک غیرعمد موشک توسط سپاه پاسداران صورت گرفته است.
صدای آمریکا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *