بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی پیرامون اصابت موشک به هواپیمای مسافربری و اعتراضات مردمی

By | ۱۳۹۸-۱۰-۲۵

اعتراض،تجمعات و راهپیمایی های سراسری حق مردم ایران است

هنوز خشم و انزجار مردم ایران از سرکوب خونین اعتراضات آبان ماه فرو ننشسته بود که حمله نیروهای آمریکایی به فرمانده سپاه قدس در عراق موجب شد تا حکومت گران فرصتی بدست آورند و با دامن زدن به فضای جنگی، سعی در به فراموشی سپردن این سرکوب و به حاشیه راندن مطالبات انباشته ودر حال انفجار مردم ایران بنمایند.
اما درعین حال فساد و تباهی و از هم گسیختگی خیره کننده و فاجعه باری که علاوه بر اقتصاد،کل ماشین حکومتی و سیستم اداری و حتی نظامی کشور را در برگرفته است آنچنان شرایطی را پدید آورد که سیاست ریاکارانه حکومت در تلاش برای حاشیه ای کردن جنبش تحول خواهانه و انقلابی مردم ایران از طریق دامن زدن به فضای جنگی،به جنایتی بزرگ ختم گردید و۱۷۶ انسان با موشک سپاه پاسداران در آسمان کشور پرپر شد.

بی شک، مسئولیت مستقیم کشتار صد ها نفر از مردم ایران در اعتراضات آبان ماه تا مرگ دهها نفر در مراسم حکومتی تشعیع جنازه سلیمانی و قربانی شدن ۱۷۶ انسان در آسمان کشور بر عهده بالاترین مقامات جمهوری اسلامی است که بی اعتنا به فرو پاشی کل ساختارهای اقتصادی _ اجتماعی کشور و نیازمندی دردناک ۶۰ میلیون نفر از مردم به کمک های ناچیز و خفت بار دولتی،همچنان و به طور خیره سرانه ای در پی تداوم سیاست های ویران گرانه تا کنونی خود هستند.
امروز مردم ایران در ابعاد میلیونی و سراسری در مقابل این سیاست های ویران گرانه و ضد انسانی ایستاده اند و خواهان تحولات بنیادین در کشور هستند.

تجمعات سراسری روز های گذشته مردم ایران که در اعتراض به ساقط کردن هواپیمای مسافربری توسط سپاه پاسداران و کشتار ۱۷۶ انسان و دروغ و فریب کاری های بی پایان و ویران گرانه حکومت گران صورت گرفت،نشان داد موج عظیم جنبش تحول خواهی که از آبان ماه سال جاری در کشور آغاز شده است قصد باز ایستادن ندارد و دیگر هیچ درجه ای از سرکوب ویا دروغ و فریب قادر نخواهد بود مردم ایران را از حرکت به سوی ایجاد دگرگونی های بنیادین در کشور و پایان دادن به وضعیت خطیر و جهنمی موجود باز دارد.
ما زندانیان سیاسی امضا کننده این بیانیه با ابراز همدردی عمیق با باز ماندگان فاجعه ساقط شدن هواپیمای مسافربری توسط سپاه پاسداران، بدین وسیله اعلام میداریم اعتراض و تجمعات و راهپیمایی های تحول خواهانه حق مردم ایران است.
مردم حق دارند به خیابان ها بیایند،اعتصابات و تجمعات سراسری و میلیونی برپادارند و اعلام کنند حکومت موجود را نمی‌خواهند.
از نظر ما هیچ کس را یارای سلب این حق طبیعی از مردم نیست و ما در این راه از کنج زندان های جمهوری اسلامی همراه و همدوش مردم تحول خواه و عدالت طلب ایران هستیم.
بهزاد همایونی
جعفر عظیم زاده
سهیل عربی
بابک صفری
پروین محمدی
یوسف آریان مهر
محمد کریمی
محسن حاجی محمدی
میثم عباسی
محمد مرادی
حسین پسندیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *