حکومت علیه مردم و فرزندان دانشجوی ایشان اعلام جنگ کرده/ ازین‌پس هیچ تعامل سازش‌برانگیزی میان ما و حکومت ممکن نخواهد بود/ سلاح اصلی ما گفتگو است

By | ۱۳۹۸-۱۰-۲۷

در همین بحبوحه، امروز بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به نمایندگی از همان نظام بر طبل صداقت دروغین می‌کوبد و جریان موسوم به نام بی‌مسمای اصلاحات پس از تجربه‌ی شکست ۷۶ در ۷۸ و ۹۶ در ۹۸، هم‌چنان در پی سودجویی از مطالبات ابتدایی مردم و انحراف موج اعتراضات راستین آنان از ساحل نجاتشان است….

بیانیه جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران خطاب به دانشجویان غیروابسته‌ی سراسر کشورمطالبه‌ی امروز ما از آزادی و عدالت به حق ابتداییِ زیستن فروکشیده شده‌است. در چهل سال اخیر جنایاتی که به قیمت بقای یک رژیم تمامیت‌خواه بر اقوام و اقشار و اصناف و در یک کلام صاحبان واقعی این مرز و بوم رفته، برای ما هیچ‌گاه پوشیده نبوده و نمانده‌است.
پس از کشتار آبان ۹۸ و کشتار بی‌شرمانه‌ی مردمانمان در پی سرنگونی هواپیمای پرواز ۷۵۲، نقطه‌ی عطف ماجرا آن بود که این وقایع در ابتدا با دروغ وقیحانه و تهدید کسانی که واقعیت ماجرا را گوشزد می‌کردند کتمان و سپس با ورود قدرت‌های خارج از کشور منجر به افشای حقیقت گشت و این افشا در نهایت به صداقتی کاذب از جانب حکومت بدل شد. صداقتی که در دل آن دروغ‌های بیشتری نهفته است.
در همین بحبوحه، امروز بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به نمایندگی از همان نظام بر طبل صداقت دروغین می‌کوبد و جریان موسوم به نام بی‌مسمای اصلاحات پس از تجربه‌ی شکست ۷۶ در ۷۸ و ۹۶ در ۹۸، هم‌چنان در پی سودجویی از مطالبات ابتدایی مردم و انحراف موج اعتراضات راستین آنان از ساحل نجاتشان است.
سیل سیستان و بلوچستان و در پی آن جان‌باختن هم‌وطنانی که هیچ‌چیز جز تبعیض قومی و مذهبی و بومی در این وطن نصیبشان نشده، بر دروغین بودن عذرخواهی حاکمیت بابت کشتار سرنشینان هواپیمای اوکراینی صحه می‌گذارد.
همه‌ی این وقایع در زمانی رخ می‌دهد که ما همچنان سوگوار سرکوب و کشتار بی‌سابقه‌ی آبان ۹۸ و نگران وضعیت هم‌کلاسی‌های در بندمان هستیم.
آن چه تا بدین‌جا شرح دادیم گواه آن است که حکومت علیه مردم و فرزندان دانشجوی ایشان اعلام جنگ کرده و ازین‌پس هیچ تعامل سازش‌برانگیزی میان ما و آنان ممکن نخواهد بود.
امروز ما گرد هم آمده‌ایم تا ضمن مرزبندی با جریان حاکم و اپوزیسیون‌نماهای داخل و خارج کشور که همواره در راستای انحراف اعتراضات مردم فعالیت می‌کنند، برای ایجاد همبستگی واقعی و ایجاد فضای تعامل میان دانشجویان تلاش کنیم. هم‌سنگران عزیز! سلاح اصلی ما گفتگو برای راه‌یابی به‌سوی آینده است. بنابراین از فردا در لابی و حیاط تک تک دانشکده‌ها حلقه‌های مباحثه تشکیل خواهیم داد.
سه‌شنبه
۲۴دی ماه ۹۸
جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران
این بیانیه روز سه‌شنبه در تجمع دانشجویان دانشگاه تهران خوانده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *