بازداشت افرادی که «برای تفریح» در کیک‌ها «قرص می‌گذاشتند»

By | ۱۳۹۸-۱۰-۳۰

یک ماه پس از انتشار گزارش‌ها درباره «کیک‌های آلوده»، وزیر کشور ایران مدعی شد که برخی افراد با هدف «تفریح» پس از خرید کیک «درون آن قرص می‌گذاشتند و از آن فیلم می‌گرفتند».

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی، روز دوشنبه، ۳۰ دی گفت: «برخی افراد در داخل کشور پس از تولید کیک درون آن قرص می‌گذاشتند و از آن فیلم می‌گرفتند».

وی اضافه کرد: «عده‌ای هم این کار را برای سرگرمی انجام می‌دادند که تعدادی از آنان بازداشت شده‌اند».

آقای رحمانی فضلی همچنین گفت: «در جریان کیک‌ها در نیروی انتطامی و هم در وزارت اطلاعات بررسی‌هایی انجام شد و به این نتیجه رسیدند که عده‌ای از افراد بعد از خرید کیک، آن‌ها را آلوده کردند که بازداشت شدند.»

وزیر کشور جزئیات بیشتری در این باره اعلام نکرده است. وی همچنین نگفته که این کیک‌ها چگونه وارد سیستم توزیع کیک در ایران شده است.

بابک دین‌پرست، معاون وزیر کشور، نیز روز ۲۵ دی، بدون اشاره به جزئیات، گفته بود که «این خرابکاری سبب آسیب به ۱۰ واحد تولیدی کشور شد».

ماه گذشته عکس‌ها و ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که قرص‌هایی مشکوک در رنگ‌های مختلف را داخل کیک و کلوچه نشان می‌داد.

نمونه کیک‌های آلوده در چند استان از جمله البرز، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان و آذربایجان غربی مشاهده شده و بر اساس گزارش‌ها موجب مسمومیت دستکم ۱۲ کودک شده است.

با این حال مسعود زاهدیان، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، اعلام کرد این قرص‌ها ماده مخدر نیست و قرص «هیوسین» است.

هیوسین دارویی برای تسکین دردهای روده‌ای و شکمی و ضد اسپاسم دستگاه گوارش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *